2014. június 2.

HÁZI EPERFAGYLALT EPERLIKŐRREL MEGBOLONDÍTVA

házi eperfagylalt, nyers eperből, gép nélkül

Végre a kertben is beérett az eper. Leszedtem,  aztán itt álltam egy óriás halom eperrel. Tudtam, hogy fagyi lesz az első, ami elkészül ebből a finom gyümölcsből, de megint nem tudtam eldönteni, hogy vizes alapú sorbet vagy rendes fagylalt legyen, aztán a gyerek döntött. Tejszínes eperfagylaltot készítettem és 1 dl. eperlikőrt is bekevertem. Nem főztem, csak nyersen tettem hozzá mindent. Egyszerűen abbahagyhatatlan, annyira finom.

A recept hozzávalói

1/2 kg eper + pár szem
3 dl. habtejszín
5 e.k. vaníliás cukor
1 dl. eperlikőr
pár csepp citrom


A fagylalt elkészítése

Az epret tisztítsuk meg, tegyük egy tálba.
Öntsük rá a likőrt és adjuk hozzá a cukrot. Aki édesebben szereti tegyen bele több cukrot. Csepegtessünk rá pár csepp citromot és turmixoljuk össze.
A tejszínt verjük közepesen kemény habbá, majd egy lapáttal keverjük el a leturmixolt eperrel.
5-6 szem epret kockázzunk fel és keverjük el a fagyi-alapunkban.
Tegyük fagyigépbe és addig dolgoztassuk a gépet, amíg a megfelelő állagot eléri.
Fagyigép nélkül is elkészíthető.
Tegyük egy nagyobb tálba a masszát és helyezzük el a mélyhűtőben.
fél óránként vegyük ki és egy bitmixerrel alaposan dolgozzuk meg. Gyönyörűen széttöri a képződő kristályokat. 




8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!
    Van kedved játszani?
    Nézd meg a kiírást:
    http://habverofakanal.blogspot.hu/2014/06/keszitsunk-hazilag-jatek-2.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem a kiírást, megyek hozzád játszani :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta fagyit készítettél! :)

    VálaszTörlés
  3. De jól esne egy nagy pohárral....mellé meg egy kupicával a likőrből! :-D

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is készült. Nagyon finom! Látom nálad is finomra sikeredett.Most is szívesen elnyalogatnám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz Kriszta, szerintem elronthatatlan és megunhatatlan :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...