2013. október 6.

RED VELVET CAKE VAGYIS A VÖRÖS BÁRSONY TORTA

Red velvet cake💓

Ritkán teszek fel tortákat a blogra, meghagyom ezt a lehetőséget tőlem ügyesebbeknek, de ez most  egy különleges alkalom.
El sem hiszem, hogy a lényom 14 éves lett. Borzasztó, mennyire öregszenek ezek a gyerekek :)
A kérés ez a torta volt. Tudom, hogy az egészséges táplálkozás elkötelezettjei most fogják a fejüket, hogy uram isten!!!  Én azt gondolom, hogy egy évben egyszer egy szelet ilyen tortától semmi bajunk nem lesz. 2 evőkanál ételfesték került bele, nos egy szeletben elenyésző a mennyiség.
Rengeteget utánaolvastam ennek az amerikai csoda tortának. Próbáltam valamilyen alternatív megoldással színezni, de képtelen voltam  szép színt elérni.
Egészséges, vagy egészségtelen ez a torta, nem számít, mivel hatalmas sikert arattam vele,  boldogan habzsolta mindenki.
Itthonra készült, nem kellett sehova sem vinni, így nem burkoltam. Gyönyörűen, precízen bekenegettem a krémmel, és ekkor hirtelen eszembe jutott, hogy a recés kártyával összekrixkraxolom. Na, ezt nem kellett volna!!! Sikerült elcsúfítanom szegényként, de már nem volt időm újra simogatni.  Nem lett a legszebb, de ez senkit sem zavart. 
A marcipánnal is befürödtem egy kicsit. A Lidl- ben vásároltam a masszát és tele volt nagyobb darab mandulákkal, mintha nem darálták volna meg, így elég nehézkes volt vékony, sima szirmokat mintáznom. Így az eredeti könnyed, légies elképzelésemből egy kicsit rusztikusabb torta valósult meg. 

Red velvet cake

Hozzávalók

250 g. liszt
2 t.k. kakaó
1/2 t.k só
250 ml. író vagy 250 ml. tej + 1 e.k. ecet
gél állagú, piros ételfesték (vagy inkább a poralapúból 1 k.k.)
115 g. vaj
220 g. cukor
1 e.k. vaníliakivonat
2 egész tojás
1 e.k. szódabikarbóna
1 e.k. ecet

50 dkg mascarpone
4 dl habtejszín
3-4 e.k. vaníliás porcukor
1 e.k. vaníliakivonat
1 lime reszelt héja
pár csepp lime

vörös bársony torta


Elkészítés

A recept 2 db. 23 centis tortaformára szól. Nekem 2 db. 26 centis van. Így is szép lapok sültek, de én képtelen vagyok egy lapot szép egyenesen kettévágni, ezért én duplán készítettem, 4 lapot sütöttem, de csak 3- ból tettem össze a tortát, mert így is elég magas lett, a krém pedig kevés lett volna.
Írót természetesen nem kaptam, de Trollanyunál olvastam egyik nap, hogy a tejhez tenni kell egy evőkanál ecetet és legalább 10 percig hagyni kell állni és kész is. Így tettem, 2,5 dl tejhez adtam 1 evőkanál ecetet, hagytam állni és már használtam is.
Az elkészült íróhoz adjuk az ételfestéket, keverjük el.
A lisztet mérjük ki egy tálban, adjuk hozzá a két teáskanál sötét kakaót és a sót, keverjük el.
A szoba hőmérsékletű vajat keverjük habosra a cukorral, adjuk hozzá a vaníliát, majd egyenként a tojásokat és robotgéppel alaposan keverjük össze.
A vajas masszához adjuk az 1/3 lisztes keveréket és az 1/3 pirosra színezett írót, keverjük össze, majd a következő 1/3 liszt és író és így tovább.
A sütőt melegítsük elő 175 fokra.
A tortaformákat nem kell kikenni. Én az aljukra szabtam egy-egy kört szilikonos sütőpapírból.
A szódabikarbónát mérjük ki egy picike tálban és adjuk hozzá az 1 evőkanál ecetet. Hihetetlen habzásba fog kezdeni, nagyon gyorsan keverjük össze és öntsük a tésztához. Egy habverővel gyors mozdulatokkal keverjük el és öntsük a massza egyik felét az egyik, majd a másik felét a másik formába.
Azonnal tegyük a sütőbe és 25 perc alatt, vagy tűpróbáig süssük készre.
A formában hagyjuk 15-20 percet a kész tésztát. Utána könnyen kijön. Majd hagyjuk kihűlni. A kihűlt tésztát pár órára vagy egy napra tegyük a hűtőbe.
Én a sütőpapírt csak az összeállításkor húztam le róluk.
A mascarponét keverjük el porcukorral, vaníliával és a felvert habtejszínnel. Nekem így nem ízlett, ezért adtam hozzá a lime héját és levét, így nagyon kellemes íze lett.
A lapokat fejjel lefelé töltöttem meg a krémmel, tehát az alja lett a teteje. Majd az egész tortát bevontam. Nagyon jó állagú a krém, szépen lehet vele dolgozni, de elbírt volna még 25 dkg sajtkrémet, mert akkor látványosabb lett volna.



vörös bársony torta belül

A rózsák készítése pedig ITT olvasható.
Az ünnepelt :)

Tipp:Közben elkészült már többször, más változatban is. Felfedeztem, hogy a poralapú festékből igazán minimális mennyiséget kell felhasználni és gyönyörű színe lesz. Érdemes beszerezni.
A krémből pedig érdemesebb többet készíteni, mint az eredeti recept írja, mert akkor szépen lehet vele díszíteni, tehát 75 dkg. simán mehet bele. Ez esetben 1 dl tejszínnel és kevéske cukorral többet kell a krémbe keverni.
Lime helyett mehet bele narancs is.

Itt a videó, aminek az alapján készítettem. A nyílra kattintva elindul, a reklám pedig átugorható.


24 megjegyzés:

  1. Hja, alig várom, hogy örökbe fogadj engem végre! ;-DDD Boldogságos szülinapot a nagylánynak! Tudod mióta készülök én is erre a tortára, de valahogy sosem valósul meg... Na, hátha téged sorsollak magamnak a Blogkóstolón! :-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsám egy szavadba kerül, és már örökbe is fogadtalak :)
      Szerintem ez a recept, így tökéletes, ahogy leírtam, érdemes kipróbálni, mert finom :)
      A leányzó nevében köszönöm a jó kívánságodat :)

      Törlés
  2. Hű, de nagyon szeretős! :) Az igazi mascarponekrémmel, ahogyan kell! :) Gyönyörű és egyedi lett, lánykád is biztosan odáig volt érte! Nagyon boldog szülinapot neki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dina :) Ezer receptet olvastam végig a külföldi oldalakon, mire ezt kiválasztottam .Köszönöm Fánika nevében is :)

      Törlés
  3. Isten éltesse nagylányodat nagyon sokáig! Csodás szép tortát készítettél! Nekem a külső borításod nagyon tetszik és a rózsák is, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük Éva :) Örülök, hogy tetszik neked a torta, én csak a hibákat látom benne.

    VálaszTörlés
  5. Boldog szülinapot a lányodnak, aki nagyon szép!!
    A torta is szépre sikeredett.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a torta meg a lányod is, gratulálok és boldog szülinapot neki:) Egy évfolyam a kisebbik fiammal:) A torta nagyon elegáns lett, illik egy ilyen csinos majdnem felnőtt lányhoz:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen Trollanyu :) Te is közrejátszottál az elkészítésben, mert az író elkészítésének ötletét tőled kaptam!!!
    A gyerekeket egyszer összehozhatnánk :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon helyes a kis(nagy)lányod, Isten éltesse erőben, egészségben! :) A torta pedig gyönyörű lett, látszik is a szeletképeken, hogy mennyire finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Hankka :) Tényleg nagyon finom lett a torta :)

      Törlés
  9. Fáninak sok boldog születésnapot kívánok, az édesanyja által készített hasonlóan szép tortákkal!
    Nagyon szép a torta kívül-belül, lerí róla a finomság! Egy cukrász veszett el benned, érdemes lenne ezt a vonalat erősíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm kedves szavaidat Marisz :) Azt nem tudom, hogy egy cukrász elveszett volna bennem, de tetszik a tortázás, csak az a baj, hogy nem értek hozzá :)

      Törlés
  10. Sok boldog szülinapot kívánok bájos Leányzódnak!
    Én Fiam meg 15 lesz... tetszik a hozzáállásod, ők öregszenek, nem mi:-)
    Szép lett a torta, nekem tetszik így összeborzolva. Én meg azt hittem, céklával színezik ilyen szép pirosra. Mert eddig nem vettem a fáradságot, hogy receptet olvassak, csak a képet csodáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Gardi :) Én nem igazán szeretek tudomást venni a koromról, csak megdöbbenek, hogy már ennyi idős a gyerek :)
      Én kipróbáltam pár verziót a színezésre, sütöttem kettő" pink velvetet", a céklából sok kell bele és érződik az íze..... így , hát maradtam a jól bevált ételfestéknél :)

      Törlés
  11. Nagyon szép! Boldog szülinapot a lányodnak :) Anno én is ezzel a recepttel készítettem, szerintem így a legprofibb :)

    VálaszTörlés
  12. Kedves vagy Tejszínhab, köszönjük szépen. Úgy látszik jól választottam receptet, neked is ez volt a szimpatikus. Gyorsan meglestem a tiédet is, tényleg hasonlítanak a gyerekek. Amikor beütöttem a keresőbe, alig dobott ki magyar oldalt, ezért inkább a külföldi oldalakon kutakodtam.

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű... A Nagylány is, a torta is, gratulálok :-)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép lett a torta, a leánykád pedig gyönyörű! :) Én az Édesapám 65. születésnapjára szeretném ugyanezt a tortát elkészíteni, épp a sok száz recept olvasgatásánál tartok, így jutottam el a Te oldaladra is. :) Azt szeretném kérdezni, hogy ha én szeretném burkolni a tortát, szerinted ez a mascarponés krém megfelelő állagú, megtűri magán a fondantot? Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Monika! Szerintem nyugodtan burkolhatod, csak egy napot hagyjad szikkadni a hűtőben bevonás előtt. Én sosem használok vajkrémet (mert utálom) és az a 4-5 torta amit beburkoltam, teljesen jól viselkedett vaj nélkül.
      Sok sikert a tortához, nem fogsz csalódni, mert nagyon finom ez a változat :)

      Törlés
  15. Isteni finom ez a torta! Elkészítettem és hatalmas sikert aratott! Raktam még a tésztába 50 gramm olvasztott étcsokit, így persze nem lett annyira "red", de finom csokis. :-) A lime nagyon tetszik benne. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a visszajelzést és nagyon örülök, hogy sikert arattál ezzel a finom és szép tortával :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...