2014. március 12.

SZIVÁRVÁNYOS TORTAKOSZORÚ CITROMMÁZZAL ÉS SZŐLŐVEL (Színes zebratorta)

Színes zebratorta koszorúformában

Megint elvetemült ötletem támadt. Lányom kis barátjának a névnapjára készítettem. Mivel a nem régiben készült szivárványos zebratortámnak ő volt a leglelkesebb fogyasztója, így nem volt kétséges, hogy valami hasonlóval lepjük meg. No, de én egy kísérletező nőszemély vagyok, és nem szeretem magamat ismételni, ezért teljesen átváltoztattam a tortát új formát, más színt és ízesítést kapott. A lányom nagyon morgott a formája miatt, de aztán beletörődött.
Szerintem a maga műfajában teljesen jó lett és a szeletek is gyorsan fogytak. Tiniknek nagyon bejön, annak ellenére, hogy nem  egy kalóriaszegény sütemény.

Hozzávalók

4 egész tojás
12 dkg cukor
25 dkg liszt
2,5 dl étolaj
1 kisebb doboz tejföl
1 dl tej
2 t.k. vaníliapaszta
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
2 t.k. sütőpor
ételfestékek
pár szem szőlő
1 citrom leve
20 dkg porcukor



Elkészítés

A 4 tojást verjük habosra a cukorral, majd öntsük hozzá az olajat, tejet, tejfölt, vaníliapasztát és reszeljük bele a héjakat.
A lisztet keverjük el a sütőporral és apránként adjuk a folyékony hozzávalókhoz.
Szedjük 4 kis tálba a masszát vagy annyifelé, ahány színt szeretnénk.
Egy szilikon koszorúformába öntsünk egy adagot az egyik színből úgy, hogy körbe érjen, majd a többivel is tegyük ezt. Addig ismételgetjük ezt a folyamatot, amíg tart a tészta.
Én tettem egy sor felezett szőlőt középre és egy sort a tetejére (ami baromság volt, mert az aljára kellett volna tennem, mert az alja lesz a teteje a süteménynek, ha elkészül) de nem sikerült úgy vágnom a szeleteket, hogy látszódjanak.
165 fokon hőlégkeveréssel 40 perc alatt készült el nekem. (tűpróba!)
Az elkészült koszorút tegyük egy rácsra és hagyjuk hűlni, mert akkor jön ki szépen a formából és a mázazáshoz  is lehűlt sütire lesz szükség.
A már nem meleg koszorút borítsuk ki a formából, tegyük rácsra.
1 citrom levét keverjük el annyi porcukorral, hogy sűrű, de még lassan folyós mázat kapjunk és egy kanál segítségével csorgassuk a sütire.
Szőlővel és színes szórócukorral díszítettem.






10 megjegyzés:

  1. Hűha, Janka! Micsoda tobzódás a színekben és az ízekben!
    Nagyon ötletes, találékony és ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Tetszik! :) Igazi vidám, színes sütike, abban pedig teljesen biztos vagyok, hogy nagyon finom is volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka, de bevallom nem kóstoltam, A majszolókat elnézve valószínű, hogy finom volt :)

      Törlés
  3. Annyira tetszik ez a színekben való tobzódás! Legközelebb süss muffint ezzel a módszerrel! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értettem parancsnok :) Legközelebb muffin-ban vezetem le az indulataimat :)

      Törlés
  4. Ez oltári jól néz ki! :-) AZ én fiaim megőrülnének érte, úgyhogy rá kell vennem magam a zebrázásra végre :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a gyerekeknek nagyon bejön :) Hajrá Marka :)

      Törlés
  5. Micsoda színek! A tekintetet vonzza rendesen, de kétségem sincs afelől, hogy az ízlelőbimbókra sincs különb hatással:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi :) Imádok ezzel a technikával kísérletezni :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...