2014. március 10.

PIROS RIBIZLIBOR - ZSELÉVEL TÖLTÖTT BONBONOK


Ezeket a bonbonokat ma délután készítettem, csak közben besötétedett, így nagyon ramaty képeket tudtam készíteni. Holnap reggelre nem tudtam áttolni a fotózást. mert nem lett volna mit. Az idáig elkészített bonbonjaim közül ez viszi a pálmát a savanykás zselének köszönhetően. 
Az ötlet úgy jött, hogy vettem 1 üveg  piros ribizlibort,tegnap kinyitottam, de nem igazán ízlett.  Kidobni nem akartam, ma pedig kipattant a szikra a fejemből a felhasználását illetően. Kitaláltam és fél óra múlva már a hűtőben sorakoztak a bonbonkáim. 

Hozzávalók

10 dkg fehér csokoládé
1 csepp piros ételfesték
2,5 dl piros ribizlibor
3 lapzselatin
2 e.k. cukor vagy édesítő



Elkészítés

A bort a cukorral öntsük egy kis lábasba és forraljuk vissza a felére.
A zselatinlapokat áztassuk pár percig hideg vízbe.
A bor alatt zárjuk el a tüzet, majd a zselatint csavarjuk ki és keverjük el a meleg, de már nem tűzforró borban. Alaposan keverjük el, hogy az összes zselatin feloldódjon, majd öntsük egy kis kancsóba.
A csokoládé 2/3 részét vízgőz felett olvasszuk fel, amikor felolvadt a maradék csokoládéval temperáljuk.
Egy kanálnyit vegyünk ki az olvadt csokiból, amit minimális mennyiségű festékkel színezzünk meg (nekem a poralapú festék nem működött csak a folyékony).
Egy ecsettel vagy az ujjunkkal maszatoljuk össze a formát a színezett csokival, majd tegyük 1-2 percre a hűtőbe.
Amikor megdermedt kenjük ki a formát a fehér csokoládéval. Megint hűtő. Érdemes kétszer átkenni, mert ahol vékonyabb a csokoládé, ott átüt a töltelék sötét színe. 
A zselénket ellenőrizzük, kevergessük és mérjük meg a hőmérsékletét. Ügyesen kell vele taktikázni, mert ha kihűl megdermed, ha meleg megolvasztja a csokoládét. Én 30 fokosra hűtöttem vissza, így már nem bántja a csokoládét.
A kancsó segítségével öntsük fel a formákat a zselével és tegyük vissza dermedni a hűtőbe.
20 perc alatt csodásan megszilárdul a zselé.
A maradék csokoládét olvasszuk vissza és borítsuk a formákra. Egy habkártyával egyengessük el a talpakat, majd megint tegyük vissza hűlni.



8 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon jól kitaláltad jól néznek ki és biztos nagyon finomak!

    VálaszTörlés
  2. Mindig csodálom a kreativitásodat, most is szuper dolgot találtál ki. Nagyon mutatósak is lettek a bonbonok és biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is voltak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves szavaidat Hankka. Valami isteni lett ez a bonbon, még én is elcsodálkoztam rajta :)

      Törlés
  3. Nagyon szépek, olyan művésziek:)Még sosem ittam ribizli bort, de így ebben a formában szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu. Ez a bor igazi fanyarkás, olyan, mint a ribizli. Nyáron biztos jól esne, de most jobb volt a bonbonba töltve. Visszaforraltam, édesítettem kicsit és szuper lett a csokival :)

      Törlés
  4. De szépek! Igazi csajos, romantikus bon-bonok... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :) Nagyon nagy sikere volt :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...