2016. február 25.

FOSZLÓS, FONOTT KALÁCS

foszlós fonott kalács

Mit tesz egy anya, ha beteg a lánya és kalácsot kíván, mindent eldob és rohan a konyhába és már keleszt is. Ilyen hirtelen kívánságból született ez a kalácska. Semmi extra nem került bele, csak bedagasztottam egy jó kis kelt tésztát és megformáztam. Isteni finom és igazán jó állagú kalácska lett. Húsvétkor majd ismétlem :)

Hozzávalók

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál cukor
1 k.k. só
1 tojás
1 tojássárgája
10 dkg vaj
2,5-3 dl tej

Fonott kalács

Elkészítés

A tejet langyosítsuk meg, morzsoljuk bele az élesztőt, adjunk hozzá 1 kanál cukrot és hagyjuk szépen felhabzani.
Egy tálba szitáljuk a lisztet, adjuk hozzá a tojásokat, olvasztott vajat, sót, cukrot és reszelt citromhéjat, öntsük rá a felfutott élesztőt és dagasszuk ki. Nem túl kemény, fényes és rugalmas tészta a cél.
A kidagasztott tésztát tegyük vissza a kilisztezett tálba, fedjük le fóliával és 2 órát pihentessük.
A duplájára kelt tésztát lazán gyúrjuk át és osszuk 3 egyenlő részre. 
A gombóckákat egyenként sodorjuk ki hosszúkás csíkokra (2-3 cm vastag).
A három csíkot fogjuk össze az egyik végén és fonjuk össze. A fonás végén dolgozzuk a fonat alá a végeket, tegyük át egy kivajazott formába és hagyjuk megint pihenni legalább fél órát.
A sütőt melegítsük elő 180 fok légkeverésre.
A kalács tetejét kenjük le a maradék tojásfehérjével, majd egy kis tejjel és tegyük a sütőbe.
A kalács nagyságától függ, de olyan 35 perc alatt szépen megsül.
A teteje, ha nagyon sötétedne, akkor takarjuk le, vagy én visszavettem a hőmérsékletet 170 fokra a sütés vége előtt 10 perccel.
Az elkészült kalácsot még melegen kenjük át egy kis tejjel, hogy szép fényes legyen.
Tipp: Az összes tejet ne dolgozzuk egyszerre a tésztába, először csak 2,5 decit gyúrjunk bele, aztán majd a tészta eldönti menet közben, hogy igényli-e a többit. 


foszlós, fonott kalács




8 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Oké Charlie, mindenki annyit tesz bele amennyi szimpatikus neki.

      Törlés
    2. Azért irtam 5 dkg vajat, mert ha többet teszel bele, nem lessz könnyű a kalács! Ez nem "szimpátia" kérdése!

      Törlés
    3. Ez csak egy recept, semmi sincs kőbe vésve. Én ezekkel az arányokkal készítettem. Amennyiben nem tetszik, nem kell vele foglalkoznia. Nekem így megfelelő volt, ennyi.

      Törlés
  2. Köszönöm szépen, gyönyörű az állaga!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klára! Nagyon örülök, hogy sikerrel jártál 😊

      Törlés
  3. Maskor is megsutottem ,a legfinomabb recept ,,koszonom,!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...