2016. február 24.

ROTI JALA vagyis a HÁLÓS PALACSINTA

Roti jala, azaz a hálós palacsinta

Szembejött velem egy recept, itt. Elnézegettem a fotót és tudtam, hogy valahol már láttam, de elolvastam a leírást és tudtam, hogy valami nem stimmel vele, mert ha követjük a leírást és a szokásos módon kisütjük, akkor képtelenség ezt a végeredményt produkálni. Aztán vettem a fáradtságot szétnéztem a neten és összeraktam a képet. Ez a maláj palacsinta, amit egy kis kurkumával szokás szép sárgára színezni és sósan vagy édesen is fogyasztható, megtölthető vagy csak köretként is működik. 
A recept megtetszett, mert joghurtot használ kókusztej helyett és ezért nagyon érdekes lesz az íze, így maradtam az általam talált receptnél, csak a kivitelezését alakítottam át.
Az elkészítéshez szükség lesz egy speciális eszközre, ami nálam egy fél literes műanyag flakon volt, aminek a tetejét egy felforrósított villával kiszúrtam.

roti jala célszerszám

A kivitelezést lehet gyakorolgatni, ha van türelmünk, csodás szabályos hálókat tudunk  kialakítani, de én maradtam a nálam bevált módszernél, ahogy esik úgy puffan alapon.
A színe azért nem sárga, mert édesre készítettem és teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztből, ami eleve barnás, így nem sárgítottam.
A szósz pedig citromos-narancsos vajkaramell volt. Szerintem csodás, látványos, egyszerűen elkészíthető a végeredmény és nagyon finom.

Hozzávalók

1 csésze liszt (nálam teljes kiőrlésű)
1 csésze natúr joghurt
1 tojás
1 evőkanál cukor (nálam vaníliás)
1 evőkanál olaj
1/2 k.k. só
3/4 csésze forrásban lévő víz
1/2 t.k. szódabikarbóna
1 k.k. kurkuma (nálam ez most kimaradt)
olaj a serpenyő kenegetéséhez

szósz

6 evőkanál cukor
1 k.k. víz
1/2 citrom leve
1/2 narancs leve
3-4 evőkanál vaj

a kisült roti jala

Elkészítés

Vegyünk elő egy tálat.
Készítsünk elő egy kancsót és egy szűrőt.
Forraljunk vizet a vízforralóban.
A tálba öntsük az 1 bögre lisztet és az 1 bögre joghurtot. Üssük hozzá a tojást, adjuk hozzá a sót és a cukrot és egy habverővel keverjük teljesen csomómentesre.
A felforrt vízből mérjünk ki 3/4 bögrét, tegyük bele a szódabikarbónát és öntsük a lisztes keverékhez és keverjük krémesre.
Egy szűrűn szűrjük át, hogy simán kijöjjön majd a tészta az apró lyukakon.
Öntsük a flakonba.
Egy tapadásmentes serpenyőt forrósítsunk fel, kenegessük ki vékonyan olajjal és körkörös mozdulatokkal adagoljuk a tésztát a serpenyőbe. Kedvünkre játszadozhatunk a mintákkal.
Közepes lángos süssük. Ugyanúgy fordítsuk meg, mint a rendes palacsintát, csak óvatosabban, mert könnyen szakadhat a tészta.
Nagyon gyorsan megsül.
serpenyőben

sül a már megfordított roti jala

Az elkészüléskor érdemes azonnal feltekerni mert, ha egymásra halmozzuk, mint a hagyományos palacsintát, akkor könnyen összegubancolódhat.
Öntet
1 korty víz kíséretében tegyük tűzre a a cukrot és karamellízáljuk. Amikor elérte a szép színét, adjuk hozzá a kifacsart citrom és narancslevet, hagyjuk megint összeforrni, majd keverjük el benne a vajat.
Azonnal tunkoljuk bele a feltekert palacsintákat és rögtön fogyasszuk.

Tipp: természetesen a hagyományos módon is kisüthetjük és tölthetjük a palacsintákat, de próbáljuk ezt a joghurtos változatot.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...