2015. január 21.

SZÁJBAN SZÉTROBBANÓ MARCIPÁNOS CSOKITORTA (SÜTÉS NÉLKÜL)

robbanó cukorkás csokoládétorta marcipánnal

Kissé zajos ez a finom tortácska. Vicces, szórakoztató és  mennyei, érdemes tenni vele egy próbát. Igaz a technika még nem tökéletes, de működik. Ugyanis, ha nedvesség és pára éri a cukorkát, akkor kipattog, ezért nagyon nagy óvatosságot és odafigyelést igényel. Párás, ködös időben ne is kezdjünk hozzá, mert akkor már csak a levegővel érintkezve is iszonyatos pattogzásba kezd. 
Heston Blumenthal engem teljesen megfertőzött  az őrültségeivel, tőle ered az alapötlet, de az ízesítés már az én kreálmányom. Apró trükköket természetesen nem árul el - vagy csak én nem találtam megfelelő leírást, ezért okozott némi fejtörést a kivitelezés. Természetesen a cukorka nagy része aktivizálta magát készítés közben, így elég fura hangok hagyták el a tortaformát, de szerencsére jutott belőle a szánkba is :)


Hozzávalók
16 centis formához

25 dkg Amaretti keksz
8 dkg olvasztott vaj
2 dl habtejszín (30% - os)
10 dkg fehér csokoládé
12 dkg étcsokoládé
1 t.k. expressz zselatin
12 dkg marcipán
3-4 dkg szeletelt mandula
2 csomag robbanós cukor
1/2 dl Amaretto likőr


Elkészítés

A kekszet morzsoljuk durvára. Szerintem sokkal finomabb az alap, ha maradnak benne nagyobb, ropogós darabok, a vaj úgyis összefogja.
A vajat olvasszuk meg és öntsük a morzsára.
Jól keverjük össze. Várjunk vele, hagyjuk kissé kihűlni.
A tortaformát szórjuk be kevés robbanós cukorkával.
A kekszes morzsához is keverjünk a cukorkából és óvatosan nyomkodjuk el a forma aljában, majd tegyük a hűtőbe.
A tejszínt melegítsük fel, de nem kell forralni.
A csokikat törjük össze és vízgőz felett olvasszuk fel.
A meleg tejszínt apránként keverjük a csokoládéhoz, közben egy spatulával szorgosan kevergessük, hogy szép fényes krémet kapjunk. Adjuk hozzá a zselatint és az Amaretto likőrt és keverjük addig, amíg teljesen egynemű és fényes krém születik belőle. Hagyjuk szobahőmérsékleten lehűlni.
A marcipánt nyújtsuk a formánkkal megegyező méretű karikára.
Vegyük ki a hűtőből az alapot. Szórjuk meg robbanós cukorral és óvatosan fektessük rá a marcipánt. A széleit nyomkodjuk a széléhez, hogy  a krém ne tudjon átfolyni rajta.
A lehűlt krémet öntsük a marcipánrétegre és tegyük pár órára a hűtőbe, de a legjobb, ha egy éjszakát hagyjuk.
A szeletelt mandulát pirítsuk meg egy száraz serpenyőben és hagyjuk teljesen kihűlni.
Az alaposan kifagyott tortát ültessük egy felfordított tálra és karamellízáló pisztollyal melegítsük körbe, így gyönyörűen elengedi a krém a karimát, majd csúsztassuk le a peremet.
A tortát emeljük át egy tortatálra. 
A lehűlt pirított mandulát keverjük el a robbanós cukorral és szórjuk meg a torta tetejét. Ezt a műveletet érdemes csak a tálalás előtt elvégezni, hogy bőséggel legyen a tortán a robbanóanyagból.



10 megjegyzés:

  1. Ez iszonyú finom lehet még a robbanások nélkül is! Gratulálok hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci, de a robbanások fokozzák az élvezetet :)

      Törlés
  2. Jó kis kreálmány! Szó szerint robban! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó, én nagyon élveztem , no meg a gyerek is :)

      Törlés
  3. Már a FB-on is megcsodáltam, nagyon jól néz ki és izgalmasan hangzik a robbanócukorral! :) Azt hiszem, kicsi lányom imádná! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes tenni vele egy kísérletet, csak érdemes kivárni a szárazabb évszakot. Én alaposan megkínlódtam vele ebben a párás időben :)

      Törlés
  4. Ez aztán nagyon szép! Rajzolni sem lehetne szebbet! :)

    VálaszTörlés
  5. KEDVES JANKA!
    Nagyon csábító ez a torta! Hol lehet beszerezni ilyen robbanós cukorkát! Az én gyerekeim már nagyok, nagyon régen emlékszem voltak ilyen édességek. Most is lehet kapni üzletekben. Hol és milyen márkát keressek??? (ha ki lehet írni????) Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
  6. Az az igazság, hogy kevés helyen lehet kapni. Általában belvárosi kisebb közértekben lapul a kassza körül. Én minden közértben megkérdezem, hogy tartanak-e, ha igen akkor felvásárolom a készletet. Kék zacskóban van, török gyártmány és Fuky- csoki forgalmazza. A zacskón még találtam 1 telefonszámot, lehet érdemes megkérdezni 06 30 436 14 88. A Sugar shopban is vettem már. Remélem tudtam segíteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...