2014. november 12.

SVÉD MANDULATORTA AZ IKEÁS CSODA SÜTI


Megint blogot kóstoltam :) Fűszermánia Gabi a Tündérkonyha blogot sorsolta nekem, ahol sokáig nem kellett keresgélnem, mert gyorsan rábukkantam erre a réges régen kinézett receptre.
Gondolom, hogy nem vagyok egyedül ezzel a tortaimádatommal. Az IKEA-ba látogatásaim alkalmával mindig megörvendeztetem magam 1-1 szeletkével.
Mondjuk, legutóbb elég nagy csalódás ért Budaörsön. A szokásos süteményt kissé lehangoló módon tálalták. Egy 3 forintos műanyag  tányéron vetették elénk, de a poén az volt, hogy még ez ruppótlan  tányér is ketté volt vágva. Kissé kiverte nálam a biztosítékot, hogy ez a hatalmas üzletlánc ilyet megengedhet magának, de úgy látszik, hogy igen. 
A lényeg, nekem elment a kedvem ennek az áruháznak a látogatásától, de a sütijüket szeretem, így itthon bármikor elkészíthetem.

Képzeljétek ez a recept az 500. bejegyzésem a blogon :)

Így tálaltak az IKEA-ban

Eredeti recept ITT olvasható.
Hozzávalók

Tészta

4 tojásfehérje
12 dkg sötétbarna nádcukor
25 dkg őrölt mandula

Krém

4 tojássárgája
4 dkg cukor
1,5 dl tejszín
5 dkg fehér csokoládé
1 t.k. vaníliapaszta
20 dkg vaj
1 e.k.(púpos) keményítő

5 dkg szeletelt vagy vágott mandula a szóráshoz 


Elkészítés


A tojásokat válasszuk ketté. A fehérjét verjük fel félig, adjuk hozzá a cukrot, majd addig verjük, amíg kemény, fényes habot kapunk. Az elkészült habba, óvatosan keverjük el a mandulát.
Egy 24 centis formát  béleljünk ki sütőpapírral és simítsuk bele a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt süssük készre.
A tortát fejtetőre állítva egy rácson teljesen hűtsük ki.
A krémben eredetileg nem szerepel a fehér csokoládé, de elkészítettem így is úgy is, és úgy tapasztaltam, hogy jót tesz az ízének és az állagának is. Tehát nem kötelező adaléka a krémnek, de hasznos :)
A sárgákat, a cukrot és a tejszínt és a keményítőt tegyük egy tálba. Vízgőz felett egy habverővel kevergetve gőzöljük sűrűre. Itt kell egy kis türelem, mert nem megy nagyon gyorsan, de a kitartásunk sűrű, fényes krémet fog eredményezni. 
Vegyük le a tűzről és keverjük el benne az apróra tördelt csokoládét, a vaníliát és a szoba hőmérsékletű vajat.
  Érdemes több órára a hűtőben pihentetni.
A tortát vágjuk ketté és kenjük meg a krém felével, majd vonjuk be az egészet vele.
A mandulát pirítsuk meg és szórjuk meg vele az elkészült tortát.
Fogyasztás előtt alaposan hűtsük ki a hűtőben.

Tipp: A mandulát darálás előtt nem hámozzuk meg, akkor sötétebb és mutatósabb lesz a tészta. Én sajnos nagyon lelkiismeretesen megfosztottam a héjától.
Annyit jegyeznék még meg, hogy borzasztó nehéz felvágni a tésztát, mert elég lapos, tehát érdemesebb 20 centis formában megsütni, ami kicsivel tovább tart, de nem lesz kínlódás megfelezni az alapot.

Elkészítettem diós változatban is. Nehéz eldönteni melyik lett a finomabb.
IDE kattintva elérhető a diótorta receptje.





13 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak tűnik! Talán ki kéne próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Marisz, megéri :)

      Törlés
    2. Nagyon guszta imádom! 💕Svédországba Uddewallaba tesóm készített! 😘

      Törlés
    3. Köszi szépen, mi is imádjuk :)

      Törlés
  2. Küld egy szeletkét, nagyon meg szeretném kóstolni... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen küldök, de szerintem meg fogod sütni, mert isteni :)

      Törlés
  3. Hogy én erre a receptre milyen régóta vágyom....és persze, hogy a kedvenc blogomon akadok rá, köszönöm! ;-)) Nem fog sokáig váratni magára a kipróbálása...

    VálaszTörlés
  4. Valahogy én is így voltam vele :) Süssed csak meg, nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  5. szia :) szeretném megtudni,hogy a vaniliapasztát hol lehet beszerezni? Nem ismerem, mivel lehet helyettesíteni esetleg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szilvia! A vaníliapaszta elég drága mulatság, teljesen felesleges megvásárolni 1 süti miatt, amúgy a Culinaris-ban lehet kapni. Egy vaníliarúd kikapart magjai tökéletesek.
      Remélem tudtam segíteni :)

      Törlés
  6. Megcsináltam.Valami isteni!!!Kösziba recetet 🙂

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...