2022. február 7.

IKEÁS MANDULÁS DAIM TORTA

 


Ronda, de finom kategória 😍
Ez a süti eleve nem egy szépség, de most idegállapotban voltam egy katasztrofális, savanyú kollegina miatt, így képtelen voltam kihozni belőle a maximumot. Szerencsére ez csak a kinézetére vonatkozik, nem az ízére.
Gondolom, hogy ti is ismeritek az IKEA sütikínálatát. Ez a Daim-os a második számú kedvencem a svéd mandulatorta után. Persze, ez is mandulás és gluténmentes, a teteje van nyakon öntve daim csokival. Az alaprecept megegyezik mind a két tortánál.
Szoktam venni fagyasztva és ha úgy érezzük, előkapjuk a mélyhűtőből. Viszont most elkattant az agyam, mert 2000 Ft egy mini tortácska, ami 4 szelet, ha nagyon óvatosan szeletelem, akkor maximum 6 szeletke jön ki belőle. Ezért nekiálltam és megpróbáltam lemásolni. Olcsóbb nem lett, viszont jóval több és kiadósabb. 


Hozzávalók

tészta

5 tojásfehérje
12 dkg nádcukor
25 dkg darált mandula
1 csepp citrom
1 tk. kakaó

krém

5 tojássárgája
4 dkg nádcukor
1,5 dl tejszín 
4 dkg fehér csokoládé
1 púpos evőkanál keményítő
20 dkg vaj

teteje

15 dkg daim tejcsoki
4 dkg vaj



Elkészítés

alap

Válaszd szét a tojásokat. Verd félkemény habbá a fehérjéket, add hozzá a cukrot és a citromot és verd addig, amíg fényes és csúcsos habot kapsz. Ezután egy spatula segítségével forgasd bele a darált mandulát és a kakaót.
Egy kerek tortaformát vajaz ki, az aljára tegyél sütőpapírt és simítsd bele a masszát. 
Egy 21 centis formát használtam, így könnyen ketté lehet vágni a elkészült tortalapot. Okultam már a régebbi mandulatorta kísérleteimből. Természetesen, nagyobba is lehet készíteni, de akkor ügyeskedni kell majd a felezésnél.
180 fokra előmelegített, légkeveréssel 35 perc alatt elkészül.
Hűtsd le teljesen a süteményt.

krém

Egy hőálló tálban keverd simára a tojások sárgáját, keményítőt, tejszínt és a cukrot.
Állítsd a tálat vízgőz fölé és egy habverővel kezd el kevergetni. Végy egy nagy levegőt és ne add fel a kevergetést. 10-15 perc szorgos munka meghozza a kívánt végeredményt. Egy sűrű, fényes krémet kell kapjál.
Miután megtörténik ez a csoda, húzd le a gőzről a tálat és a felaprított fehér csokit keverd el benne, majd a felkockázott vajat kis adagonként kevergesd el a krémben.
Az elkészült krémet a hűtőben teljesen hűtsd le.

összeállítás

Vágd ketté a tortalapot és kend meg vastagon a krémmel. Helyezd rá a másik tortalapot és annak a tetejét is kend meg a krémmel. Tedd a fagyasztóba fél órára.
Vízgőz felett olvaszd össze a daim csokoládét a vajjal, alaposan keverd el.
a lehűtött süti tetejére csorgasd az olvasztott csokit. Lehet úgy is, hogy hagyod oldalt lecsorogni a csokit, vagy visszateszed a formába és csak a tetejére teszed. Én az utóbbi módszert választottam, ezért a kihűtött torta oldalát bevontam még egy kis maradék krémmel.
Az elkészült tortát tedd pár órára a hűtőbe.
Szépen szeletelhető és nagyon, de nagyon finom.
Érdemes elkészíteni💗

A csokit az IKEA áruházban vettem, 25 dkg. -os kiszerelésben kapható. Ha nagyobb formában sütöd, akkor olvaszd a tortára az összeset. 
Láttam, hogy a Milka is előrukkolt egy daim csokival, valószínű az is jó hozzá, de nem próbáltam.


diós változata itt olvasható.



6 megjegyzés:

  1. Óhhh, engem ismét meggyőztél... 😜

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Zsuzsa❤ Egy próbát megér, mert tényleg isteni.

      Törlés
  2. Csorog minden létező nyálam...úristen!

    VálaszTörlés
  3. Ez annyira, de annyira kívánatos! Puszi! Marisz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anonymous lettél Marisz 🤣 köszönöm szépen, pusza❤

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...