2013. augusztus 2.

GRÍZES PITE BARACKKAL ÉS SZILVÁVAL

Grízes pite

Ezt a grízes receptet megláttam Gabriellánál és azonnal eldöntöttem, hogy elkészítem. Imádom a grízalapú édességeket, így egyértelmű volt, hogy bővítem a repertoáromat ezzel a könnyen elkészíthető sütivel. Úgy tűnik, hogy ez a recept is végig fog söpörni a blogokon, mert többeknél is látom.
Gyorsan elkészül és majdnem olyan gyorsan el is fogy :)
Az eredeti recept itt olvasható.

Hozzávalók

10 dkg gríz
10 dkg liszt
8 dkg cukor
1/2 csomag sütőpor
2 db tojás
7 dkg vaj
1 t.k. vaníliakivonat
2, 5 dl tejföl
szilva
sárgabarack

Grízes pite


Elkészítés

A tojásokat a cukorral és a vaníliával habosra vertem, majd a tejföllel és olvasztott vajjal is elkevertem.
A lisztet elvegyítettem a sütőporral, majd a tojásokhoz adtam a grízzel együtt.
Sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntöttem és hagytam pár percet állni.
A tetejét sűrűn kiraktam a gyümölcsökkel, megszórtam kevés kristálycukorral és 175 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.
Még melegen megcukroztam kicsit.
Hidegen szépen szeletelhető.

Aki a nagyon édes süteményeket szereti, az növelje a cukor mennyiségét a duplájára, mert ez nem az a édes változat.

Közben elkészült az epres-citromos változata is. Itt olvasható.



31 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Kis szilvás cobbler cserealap? ;) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jöhet Dina :))) Kevés olyan dolgot készítesz amiért nem csöpög a nyálam .)))

      Törlés
  2. Nekem is nagyon tetszik, a kétféle gyümölcs szuper benne, mindkettőt imádom:) Sajnos most nem ehetek semmi ilyesmit, de a gyerekeknek meg fogom sütni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni 25 perc alatt elkészül :))

      Törlés
  3. Janka, örülök, hogy ennyire ízlett Nektek is! Olyan csodás ezzel a két gyümölccsel, és olyan guszta képeket készítettél, hogy csak nyelek itt nagyokat... :P Ma nem akartam sütni semmilyen finomságot, de most úgy érzem, mégis muszáj lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Gabriella, hogy tetszik a recepted az én feldolgozásomban is :)) Köszönöm szépen a receptet, nagyon szerettük :)

      Törlés
  4. Gyönyörű szeletek, a barackról szerintem már lekéstem, de szilvával még abszolút elkészíthető! :) Viszem is tovább a receptet! :)

    VálaszTörlés
  5. Szerintem csak szilvával is csodás :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki! Szerintem őszibarackkal is finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. De szép színeket ad neki a kétféle gyümölcs! Én még nem készítettem el, pedig ínyemre való:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nosza Gerdi, irány a konyha. Még ebben a melegben is gond nélkül elkészül, hiszen minimális idő alatt megsül. Örülök, hogy előkerültél :)

      Törlés
  8. Nagyon finomra sikerült köszönet érte ma elkészítem a fagyasztott vegyes gyümölcs változattal is :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök :) Köszönöm szépen a visszajelzést :)

      Törlés
  9. Szivesen :-) tetszik az oldalad :-) üdv :V.Andrea..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én ép ma csináltam grízes kakaós kekszet, nagyon bejött, de ezt is megcsinálnám, vajon hogy lehetne ezt úgy megcsinálni hogy tejfölt ne keljen bele rakni ahelyett valami esetleg?

      Törlés
    2. Ez egy jó kérdés. Nem tudom, hogy mi a gond, a laktóz, vagy egyáltalán a tejtermék. Ha a laktóz, akkor laktózmentes tejföl, ha a tejtermék, az izgalmasabb kérdés. Ázsiai üzletekben szokott lenni, kókuszkrém, kókusztejszín. Ezek közül próbálkoznék valamelyikkel.

      Törlés
    3. Remélem, hogy tudtam segíteni 😊

      Törlés
    4. igen :) örülök, hogy rátaláltam az oldalra, hálásan köszönöm, csemegézek a finom receptek közül. egyébként had kérdezzem már meg, a teljes kiörlésű lisztekkel kapcsolatban nincsenek jó tapasztalataim, mivel évek óta azt hallani mindenhol, hogy az mennyire egészséges, nekem azzal még soha semmi nem sikerült :( nem hogy teljesen leváltva, de még úgy sem, hogy fele fele arányban a fehér és teljes kiörlésű liszttel ha úgy csinálok bármilyen süteményt, vélemény? tapasztalat?

      Törlés
    5. 1/3 arányban kutyuld be, a fehér javára, úgy jól működik, csak több folyadékot vesz fel, mint általában. Szokni kell az ízét és kísérletezgetni vele. Nekem ez az arány vált be. Én is próbálkoztam vele sokat, de nem volt vele sok sikerélmény.

      Törlés
  10. Kukoricaliszttel vajon ugyanezek a mennyiségek kellenek?

    VálaszTörlés
  11. Válaszok
    1. Biztod , hogy működik, valószínű, hogy kellene hozzá egy kis folyadék. Ki kellene próbálni.

      Törlés
  12. Ma kiprobaltam friss almaval. Jo lett,csak nekem keves a cukor.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azért írtam a bejegyzésben, hogy nyugodtan lehet duplázni a cukor mennyiségét, ez nem az édes változat.

      Törlés
  13. Miért nem tudom kinyomtatni? Hiányzik a nyomtató ikon, légyszíves tedd a receptek al, kérlek!

    VálaszTörlés
  14. A recept nagyon jó de a pár percet hagyom állni vagy a 30-40 percet hagyom állni között elég nagy a különbség erre az eredeti receptnél lettem figyelmes! Most a sütőben van már és én nem pihentettem ennyit szóval nem tudom milyen lesz az eredmény így...majd kiderül!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...