2013. augusztus 14.

FŰSZERES CSOKOLÁDÉS BROWNIE KARAMELLIZÁLT ŐSZIBARACKKAL


Csokoládés brownie

Sütire vágytunk. Én meg nagyon nehezen szántam el magam a sütésre. Valami gyorsan és egyszerűen összedobható dolgot szerettem volna készíteni, mert" lusta hangulatomban" voltam. A browni jó választásnak bizonyult, amit azért egy kicsit megőrjítettem. Szerintem igencsak jól tettem. Az édesszájúak imádni fogják, nekem picit édes volt. A sütéssel is bebénáztam egy kicsit, mivel roppant fontos beszélgetést bonyolítottam a barátnőmmel és majdnem megfeledkeztem a sütőből való kivételről. 
Annyi tanulsága volt az esetnek, hogy fülemre szorított telefonnal ne süssek sütit, majd ne kávézgassak haláli nyugalommal még mindig fülemre szorított telefonnal, amikor brownie sül a sütőmben. Nagy tragédia nem történt, mivel oltári illatok szabadultak ki sütőből, így kb. csak 2 perccel töltött több időt ott .
Összességében  nagyon finom lett és a karamellizált barackok mellé friss barackok is kerültek, így azok remekül kiegészítették.

Csokoládés brownie

Hozzávalók

 20 dkg vaj
15 dkg étcsokoládé
2 evőkanál holland kakaó
1 csipet só
18 dkg nádcukor
4 tojás
25 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
15 dkg dióbél
1/2 teáskanál kardamom
1 teáskanál fahéj
1/2 teáskanál Cayenne bors
1 lime leve
4 evőkanál cukor
1 evőkanál víz
1/2 dl Bacardi
2 dkg vaj 
2 kemény őszibarack  


Elkészítés

A kardamom magokat egy mozsárban összetörjük.
A diót egy serpenyőben megpirítjuk, majd durvára vágjuk.
A vajat és az étcsokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, majd a kakaóval simára keverjük.
A lisztet elkeverjük a sütőporral és a fűszerekkel (fahéj, kardamom és Cayenne bors).
A tojásokat habosra verjük a cukorral.
Apránként a  tojásokhoz adagoljuk a lisztet és az olvasztott csokoládés keveréket. Ezt a műveletet ne géppel, hanem egy lapáttal végezzük.
Legvégül a durvára vágott diót is hozzáadjuk.
Kikent kilisztezett közepes tepsibe simítsuk el a masszát és 160 fokos sütőben 18-20 perc alatt süssük készre. Akkor jó, ha kicsit ragacsos lesz a tű a tűpróbánál.
A barackokat vágjuk gerezdekre és facsarjuk rá a lime levét.
Egy edénybe olvasszuk meg a cukrot a vízzel. Amikor szép aranybarna a színe, tegyük bele a vajat, majd a barackokat a citromos levükkel együtt. Öntsük fel a Bacardi-val. 1-2 percet forraljuk.
Az elkészült sütemény vágjuk kockákra. Minden szelet tetejére helyezzünk egy karamellizált barackot, locsoljuk meg karamellel és 1 mentalevéllel díszítsük. 



10 megjegyzés:

  1. Ez maga a nyár és a napsugár! Tökéletes finomság, ide vele! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Mariann ! Tényleg akkor lett volna az igazi, ha ragyogó napsütésben fotózom, nem este 1/2 8-kor :) Küldöm a maradványt :)

      Törlés
  2. Nagyon izgalmas hozzávalók:) Isteni finom sütit dobtál össze, nálam is mindig akkor csöngetnek, stb, amikor a brownie-t kéne kivenni a sütőből:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu :) Az a poén, hogy én telefonáltam már akkor is amikor betettem, csak annyira nevetgéltünk, hogy a brownie elfelejtődött - még szerencse, hogy a fahéj és kardamom illata észhez térített.

      Törlés
  3. Hűha, hogy ez mekkora királyság!!!

    Nyálcsurgató smiley :-))

    VálaszTörlés
  4. Kész vagyok ettől a fotótól, a leírástól meg még kívánatosabb, köszi, hogy így beletromfolsz a diétámba! :D (az utolsó mondatot kérlek képzeld el nyafka, affektáló hangon!) :DD Bakker, muszáj valami édeset felkutatnom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina, szerintem készítsd el, az a legjobb megoldás :)) Bevallom nehezemre esik affektáló Dinát elképzelnem, pedig jó képzelőerővel vagyok megáldva......:)))

      Törlés
  5. Hogy ez a karamellizált barack milyen jó ötlet! :) Színben, ízben abszolút passzol a sütihez, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hankka ! Nagyon finom volt, csak nekem volt túlzottan édes :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...