2013. március 10.

RÁKÓCZI TÚRÓS TORTA

Rákóczi túrós torta

Fánikámnak szombaton volt a névnapja. Kérdeztem tőle, hogy milyen sütit szeretne erre a nevezetes napra, és Ő csillogó szemekkel mondta, hogy Rákóczi túróst szeretne. Rohantam a boltba túróért, és roppant gyorsan elkészítettem ezt a sütit, csak tortának álcázva. Meg kell, hogy mondjam, jó ízlése van  a csajszinak. Nagyon finom ez a régi vágású sütike. Mindig valami érdekességen töröm az agyam, ami teljesen felesleges, mikor az eleink már minden finomságot kitaláltak, csak hajlamos az ember elhanyagolni ezeket a remek recepteket.

Hozzávalók

Tészta 

20 dkg liszt
10 dkg vaj
2 evőkanál cukor
1 kk vaníliakivonat
1 citrom reszelt héja
1 tojássárgája
1 evőkanál tejföl
3 evőkanál hideg víz
1 csipet só

Töltelék

75 dkg túró
3 tojássárgája
2 evőkanál tejföl
4-5 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
1 k.k. vaníliakivonat

házi sárgabaracklekvár

Hab

4 tojásfehérje
4 evőkanál cukor
1 csepp citromlé


Elkészítés

A tészta mennyisége egy 24 cm átmérőjű formához elegendő.
A lisztet elmorzsoljuk a vajjal és az összes hozzávalóval összegyúrjuk,  majd fél órára a hűtőbe tesszük. Kör-alakúra nyújtjuk és a formába helyezzük. 180 fokos előmelegített sütőben 15 percig vakon sütjük. (a vakon sütés azt jelenti, hogy a töltelék helyett babot vagy rizst használunk nehezéknek) Akkor jó, ha a széle kezd már színt kapni.
A túrót alaposan összetörjük a tejföllel, majd hozzáadjuk a tojások sárgáit, cukrot reszelt citromhéjat, vaníliát  és alaposan kikeverjük.
A vakon sütött tésztát megkenjük a jó kis házi baracklekvárral, majd rásimítjuk a túrótölteléket és visszatesszük még 25 percre a sütőbe.
A 4 tojásfehérjét kemény habbá verjük a cukorral és a citromlével.
A megsült sütit vékonyan megkenjük a lekvárral, majd ráhalmozzuk a habot és visszatesszük a még forró sütőbe, amit 2 perc után kikapcsolunk és a sütit hagyjuk kihűlni benne.
Én olvasztott lekvárral meghúzgáltam a tetejét.
Jó étvágyat:)

Rákóczi túrós torta



20 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett, nem semmi az a szeletkép sem, csodaszép vastag a túróréteg, rajta a finom hab, lekvár... nyami! :) Lánykádnak nagyon boldog névnapot kívánok utólag is, jól választott! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm a leányzó nevében is! Tényleg jól választott, nagyon nagy sikere volt:)

      Törlés
  2. Óh Janka....ez fantasztikus! Remek ízlésű család hiába, az alma nem esett messze a fájától! Isten éltesse Fánikát! :)

    VálaszTörlés
  3. Kislányodnak így utólag is boldog névnapot kívánok! Nagyon szép és igen finom lehetetett a sütid. Még így tortának nem is próbáltam ki pedig milyen jól mutat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva!!! Őszintén bevallom én azért tortásítok mindent, mert így sokkal egyszerűbb szeletelnem. Hadilábon állok a szabályos négyzetekkel:)))

      Törlés
  4. Ez csodaszép! Nem utasítanék vissza egy szeletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Konyhavirtuóz:)) Remélem nyitva az ablakod, indul egy szelet:)

      Törlés
  5. Erről is lemaradtam, de így megkésve kívánok boldog névnapot Kislányodnak! Nemcsak Ő, de eleink is tudták, mi a jó, én legalábbis szeretem a régi recepteket. Azért újítani is kell, én is kapható vagyok rá, de azért tőled vehetnék ebből órákat:-)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen a jókívánságot a leányzó nevében is:) Örülök, hogy elkészítettem ezt a sütit:) Szerintem hihetetlen jó kis sütiket készítesz! Én is fogok még 1-2 hagyományosat megsütni, kedvet kaptam hozzá:)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű ez a torta, és milyen szépen szeletelted! Jaj, de szeretem ezt a süteményt, olyan rég sütöttem... Jó, hogy eszembe juttattad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gabriella! Nálad is nagy sikere lesz, szerintem ezt mindenki imádja:)

      Törlés
  8. Én is megcsináltam 65-ik szülinapomra.Érthető, világos recept, minden úgy történik, ahogy levan írva. Köszönöm, megcsinálom majd a 3 unokámnak is, biztos elfogy egy ültő hehyükben!

    VálaszTörlés
  9. Válaszok
    1. Kedves Kati, nagyon boldog születésnapot kívánok :) Örülök, hogy jól sikerült a torta :)

      Törlés
  10. Nagyon guszta! Én is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  11. Szia. Sajnos valamiért nekem nagyon száraz lett a tészta és a túrós töltelék is,pedig mindent az utasítás szerint csináltam. Nem tudom vajon mit ronthattam el? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor túlsütötted, mást nem tudok elképzelni.

      Törlés
  12. Klasszikus süti még ma is a legfinomabb, ha ügyes kezek készítik szívvel és gazdag hozzávalókkal.Nyugdíjasoknak való, mert eléggé időigényes, de mi azért vagyunk,hogy a családunkat megörveztessük vele. Köszönettel!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...