2013. március 8.

BAGEL


Ez az én egyik nagy kedvencem, ha szendvicsről van szó. Sajnos betöltve nem készültek képek, de tanúsíthatom  hogy nagyon látványos és finom volt. 
Valamikor régen elég hosszú időt töltöttem Izraelben.Ott ismerkedtem meg ezzel a "lyukas zsömlével". Amikor siettünk, mindig bagel-t ettünk. Átmelegítették és rengeteg finomsággal megtöltötték. Hihetetlen változatosan készítették, és annyira finom volt.
Bevallom itthon még nem sikerült hasonlót vennem, de ez a házilag készített isteni finom lett. Mi nagyon egyszerűen tormás majonézzel, füstölt lazaccal és salátával fogyasztottuk, no meg frissen csak önmagában.
Szerintem érdemes elkészíteni, mert finom is és a gyerekeknek is nagyon tetszik.
Sajnos én egy kicsit ducira készítettem és így annyira megduzzadtak, hogy picike lett a lyuk a sütés végére. Igazából az élvezeti értékén ez semmit sem rontott, de csinosabb, ha nagyobb.
Ez egy alap. A tésztába keverhetünk olajbogyót, diót, mogyorót, pirított bacon-t.....,amit csak gondolunk.
A receptet a Muffinok, bagelek, palacsinták.. című könyvemből lestem ki.

Hozzávalók

2 dkg élesztő
37, 5 dkg liszt
1 tojás
1 evőkanál cukor
2, 5 dl langyos víz
1 tk só
1 fazék forrásban lévő sós víz


Elkészítés

Az élesztőt futtassuk fel a 2,5 dl langyos, cukros vízben.  Majd gyúrjuk össze a liszttel, tojással és sóval. Az alaposan kidolgozott tésztát pihentessük 40 percig.
A pihentetés után lazán gyúrjuk át és osszuk 12 egyenlő részre. 


A formázást két módon tudjuk megoldani.1: 12 rudacskát sodrunk, aminek a végeit összenyomjuk és a kezünkre húzva átsodorjuk. 2: kis zsömléket készítünk, amiknek a közepét kiszúrjuk az ujjunkkal és körző mozdulatokkal kitágítjuk.
A megformázott bageleket pihentetjük 10 percig, majd lobogó, sós vízben 1 percig főzzük, közben egyszer megfordítjuk.
Sütőpapírral bélelt lemezre szedjük a bageleket, tojással megkenjük, szezámmal megszórjuk, de mákkal is nagyon finom.
180 fokos előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.






8 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Szívesen elfogadnék belőle!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Marisz! Lehettem volna ügyesebb is, mert nem lettek nagyon szépek, viszont finomak:) Küldöm a kóstolót, remélem nyitva az ablak:))))

      Törlés
  2. Micsoda élményeid lehettek odakint...most egy kicsit irigy vagyok...:) Nagyszerűnek néz ki ez a finomság és nem is tűnik bonyolultnak. Azért kérnék egyszer egy képet a megtöltött változatról! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben, ha legközelebb elszánom magam a készítésre, pótlom a hiányosságot, ígérem:)
      Bizony, nagy élmény volt bejártuk az egész országot, sőt átsétáltunk Egyiptomba...és azt is jól megnéztük magunknak:))

      Törlés
  3. Még soha nem készítettem és nem is ettem, azt hiszem, itt az idő! :) Szerintem nagyon szépek lettek, el tudom képzelni, hogy mindenféle finomsággal megtöltve milyen ínycsiklandó lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hankka! Érdemes kipróbálni, nagyon finom szendvicseket lehet készíteni belőle.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...