2014. február 28.

LASAGNE VERDI A TENGERGYÜMÖLCSEIVEL

lasagne verde a tengergyümölcseivel

Ez az az étel, amire a lányom azt mondta, idézem " anyu most dobj el mindent és többé ne csinálj semmit, mert elkészítetted életed fő művét, a csúcsra értél innen nincs tovább ".
Ezzel szerintem mindent elmondott.
Nyilván nem ez lesz a legnépszerűbb bejegyzésem, de nekem a legkedvesebb, hiszen ilyen hatalmas bókot még sosem kaptam.
A sztorija annyi, hogy ezer évvel ezelőtt Velencében járva egy nagyon elegáns étteremben vacsoráztunk, nekem herkentyűkre fájt a fogam és a pincér nagyon lelkesen ajánlotta ezt az ételt. Megkaptam, megkóstoltam és elájultam a gyönyörtől, annyira finom volt. Nos, az ízét azóta sem felejtettem el és mindig sóvárogva gondolok erre a finomságra. Jártam már azóta többször is Olaszországban, de sehol sem sikerült hasonlót kapnom, így jobbnak láttam elkészíteni.
Mondhatom, hogy tökéletesen visszahozta a régi ízemlékeimet, annak ellenére, hogy fagyasztott herkentyűk kerültek bele a friss helyett.
Ez az étel nem olcsó, viszont drága :)  Nem diétás, hanem kifejezetten kalóriadús :) Aki szereti a tenger gyümölcseit, annak viszont  kötelező lesz ezt elkészítenie.

Hozzávalók

50 dkg tengergyümölcsei mix
30 dkg garnéla
1 hatalmas paradicsom
1,2 l. tej
3 e.k. liszt
3 e.k. parmezán
4-5 gerezd fokhagyma
1-1 k.k. fehér bors
1 k.k. citrombors
kevés Cayenne bors
1/3 szerecsendió
1 doboz lasagne verde
pár e.k. olíva
1 Csomag petrezselyem
1 nagy marék friss spenót
15 dkg olvadós reszelt sajt


Elkészítés

A lehető legrövidebb sütési időre kell törekednünk, hogy puhák maradjanak a tengergyümölcsei!
A paradicsomot vágjuk aprócska kockákra.
A tésztát főzzük 2-3 percet lobogó, sós vízben. Szedjük ki és egyenként fektessük le őket felhasználásig.
Egy serpenyőben hevítsünk olíva olajat és a még fagyott hozzávalókat apránként süssük át benne. Ez azt jelenti, hogy mindig csak fél maréknyi adagot dobjunk a tűzforró olajba, mert így nem hűl le és sülni fog nem főni. Másfél percnél tovább nem kell sütögetni, hiszen megy még a sütőbe.
Szedjük egy szűrőkanállal egy tálba az elkészült herkentyűket. Amikor mind elkészült sózzuk meg, egy kis Cayenne borssal adjunk nekik egy kis pikantériát ás reszeljünk rá egy gerezd fokhagymát és keverjük össze, majd tegyük félre.
Egy lábasban készítsünk egy besamelmártást. 3 evőkanál vajat olvasszunk fel, majd adjunk hozzá 3 evőkanál lisztet, kevergessük el, majd langyos tejjel fokozatosan öntsük fel, habverővel érdemes kevergetni. Több, mint 1 liter tej ment bele. 1/3 szerecsendiót reszeljünk bele. Sózzuk és fehér borsozzuk meg. Adjunk hozzá 2-3 evőkanál reszelt parmezánt és 2 gerezd reszelt fokhagymát. Amikor elkészült tegyük félre ezt is és keverjünk hozzá 1 csokor apróra vágott petrezselymet.
Egy közepes tepsit vajazzunk ki. A lasagne tésztát egy rétegben fektessük le benne, majd szórjunk rá egy adagot az elősütött tengergyümölcseiből és a felkockázott paradicsomból, majd öntsünk rá egy kis besamelmártást. A tetejére megint tészta jön. Szórjuk meg a kockázott paradicsommal, a szárától megszabadított friss spenótlevelekkel és a herkentyűkkel és öntsük le a mártással majd megint tészta. Annyi réteget tegyünk, ameddig tar az alapanyagkészletünk.
A felső réteget tésztával fedjük le, locsoljuk rá a szószt, reszeljünk rá egy gerezd fokhagymát, majd borítsuk be gazdagon olvadós reszelt sajttal.
A sütőt melegítsük elő legalább 200 fokra és pirosodásig süssük.
Sütőből kivéve hagyjuk összeérni legalább 20-30 percet.
Jó étvágyat :)





7 megjegyzés:

  1. Nem semmi dicséretet kaptál, nagyon-nagyon finom lehet ez az étel! :) Mondjuk a képeket és a leírást elnézve nincsenek is efelől kétségeim! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka. Tényleg nagyon finom volt, azóta is ezt követeli a lányom :)

      Törlés
  2. Megint valami különlegeset, és finomat, és szépet készítettél! Hogy finom, azt Leányzód dicséretéből tudom, mert még én sosem ettem tengeri herkentyűket. Bizalmatlan vagyok az új ízekkel... bár nem sokszor fordult elő, hogy ne szerettem volna, amit végre megkóstoltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg kéne kóstolnod egyszer. Vagy utálni fogod, vagy szerelembe esel vele. Az a nagy baj vele, hogy nagyon könnyű elrontani, mert ha túlsül élvezhetetlenné válik. Csak óvatosan :)

      Törlés
  3. Azért ne dobd el a fakanalat messzire:) Ilyen bók után bizony büszke lehetsz magadra, a recept alapján én is hasonlókat mondtam volna neked:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Trollanyu, köszönöm szépen :) A fakanalat nem dobom el, megígérem :)

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...