2014. február 13.

SZIVÁRVÁNYOS ZEBRATORTA

Szivárványos Zebratorta

A cél az volt, hogy minél színesebb legyen. A lányommal együtt készítettük és nagyon élveztük. 
Most mielőtt mindenki fogná a fejét, hogy ennyi festéket, hogy etethetek meg a gyerekkel elmondom, hogy szuper festékeket vásároltam, és egy kis késhegynyi mennyiség csodákat művel. Így teljesen nyugodt a lelkiismeretem.
Lehet ezt sokkal szabályosabban  és elegánsabban is elkészíteni, de most ez a kis vidám, játékos süti volt a terv.
Van már egy klasszikus zebratortám a blogon.

Hozzávalók

4 egész tojás
24 dkg liszt
2 k.k. sütőpor
15 dkg cukor
2.5 dl étolaj
1 dl tejszín
2 e.k. tejföl
2 k.k. vaníliapaszta
különböző ételfestékek
színenként 1-1 kanál likőr


Elkészítés

Egy tálba ütjük a tojásokat és felverjük, hozzáadjuk a cukrot és megint felverjük, hozzáadjuk az étolajat, vaníliapasztát, tejszínt és tejfölt majd így is alaposan eldolgozzuk.
Egy másik edényben elkeverjük a lisztet a sütőporral és apránként a tojásos keverékhez adagoljuk.
Ekkor egy sűrű, de azért folyós tésztát kell, hogy kapjunk. Kimértem a lisztet, nekem pont ennyi volt elég. (természetesen, ha sűrűnek találjuk- hígíthatjuk egy kis tejjel vagy tejszínnel, de a likőrök v. a folyékony festékek úgyis fogják, ha hígnak érezzük, akkor kevéske liszttel tudjuk javítani)
Ekkor vegyünk elő kisebb tálakat és adagoljuk szét a tésztát annyi részre, ahány színt szeretnénk. Én annyi extrát tettem hozzá, hogy az alapszínhez tettem kevés Amaretto likőrt, a piroshoz eperlikőrt, a narancshoz pedig kicsi Grand Marnier likőrt. A porfestékem pedig kitűnőre vizsgázott, mert tényleg egy csipettől lett ilyen élénk színe a masszáknak, a folyékonyak mentek is a kukába.


Egy 23 centis tortaformát vajazzunk ki és a közepébe kanalanként tegyük egymásra a színekből.
Amennyiben egyenlő adagokat csurgatunk, egyenletes lesz a mintázat. Mi ahogy esik úgy puffan elv alapján különböző mennyiségeket halmoztunk egymásra és a  színek sorrendjére sem ügyeltünk. Nem kell mindent tökéletesre készíteni és a gyerekeket is bátra bevonhatjuk az elkészítésébe. Jó móka lesz ez kicsiknek és nagyoknak is egyaránt.
A tészta gyönyörűen elterül majd a formában, csak mindig középre kanalazzuk a keveréket.
Természetesen nem kell ragaszkodni a kerek formához, nagyon jól mutat szögletesben is vagy bármilyen nekünk tetsző alakzatban.
A sütőt melegítsük elő 170 fokra és süssük készre, tűpróbával ellenőrizzük, hogy elkészült-e  35 perc után.
Nálunk most eperbefőtt került mellé a tányéron.
Elkészült koszorúformában, citrommázzal bevonva, ITT megnézheted.

tipp: lefóliázva másnap még puhább lesz ez a süti, köszönhetően az étolajnak.


Szivárványos Zebratorta


21 megjegyzés:

  1. Jaj, de szép lett! Ez a színkavalkád fenomenális! :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira szép! El tudnám nézegetni! :-) Milyen fajta a festék amit használtál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nelli! Nagyon örülök, hogy tetszik. Nincs neve a festéknek, belinkelem majd, hogy honnan rendeltem. Érdemes venni belőle.

      Törlés
    2. Az egyik kommentnél beírtam a címet, azt kell bemásolnod és akkor megnyitja.

      Törlés
    3. Köszönöm kedves Janka! Már meg is rendeltem :-) Eszméletlen szép színek! Ötletes nagyon a zebratortád! :-)

      Törlés
    4. Nagyon örülök Nelli, hogy segíthettem :) Teljen sok örömöd a szép színekben :)

      Törlés
  3. Ez már művészet Janka! Csodálatos lett! :-)

    VálaszTörlés
  4. Ez nem is süti, valld be hogy lefizettél egy koboldot és vettél egy szelet szivárványt! :-DD Fantasztikus! Megtudhatom a hiper-szuper porfesték nevét itt vagy priviben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csinálok titkot a festékből. No name. A Vaterán rendeltem fillérekért. Egy gondja van a feketének, hogy sötétkék, de az összes többi szín gyönyörű, élénk és hihetetlen kevéssel beszínez. Azt írta a pasi, hogy 1 gramm elég egy torta színes burkolásához.
      Itt a link : http://butor-lakberendezes.vatera.hu/konyha_konyhafelszereles/sutes_fozes_kellekei/cukrasz_eszkozok/etelfestek_por_tobb_szinben_tomeny_1g_kg_1861911272.html

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Akkor készítsd el, a gyerekeknek nagyon bejön :)

      Törlés
  6. Csodaszép, milyen vidám az egész, nagyon ügyesek vagytok:) Sokszor akaratam már hasonló tortát sütni, de nem álltam még neki, talán majd a lányom szülinapjára:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is olyan vidám, játékos hangulatot áraszt ez a süti. Bevallom nagyon jól szórakoztunk az elkészítése közben és ez visszajön a végtermékben. Biztos imádná a lányod is :)

      Törlés
  7. Jaj de jó lett! Nagyon ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  8. Tényleg vidám! Jó móka lehetett a készítése, kevergetni, színezgetni, rakosgatni... S milyen csodás lett a végeredmény!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg mókás volt elkészíteni :) Jó móka a gyerekekkel ezt elkészíteni :)

      Törlés
  9. Gyorsan bekukkantottam, mert kíváncsi lettem a szivárványszínű zebra tortára, és valóban nagyon szép és különleges! Nagy munka lehetett, főleg a mosogatás. :))) Olyan tökéletesen oldottad meg a színes tészta adagolását, hogy csak ámulok, nekem nem volt ilyen türelmem a kettő színnel sem. Csodaszép lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Barbi, köszönöm szépen :) A legnagyobb munka a mosogatás volt, ahogy írod :) Én nagyon szeretek ilyen dolgokat készíteni, mert mindig más lesz és ezt nagyon élvezem :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...