2014. február 25.

ROPOGÓS CSILIS CSIRKECOMBOK KARFIOLPÜRÉVEL

ropogós csilis csirkecomb karfiolpürével

Semmi különösebb nincs ebben a receptben, csak egyszerűen finom, könnyű, laza. Nem vagyok a csirkecombok megszállottja, de így elkészítve még én is szívesen elfogyasztom.

Hozzávalók

8-10 db alsó csirkecomb

főzőlé

2 babérlevél
2-3 gerezd fokhagyma
1,5 centi gyömbér
1 t.k. csili
víz

kéreg

2 evőkanál keményítő
1 t.k. őrölt csili
1 k.k. só
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 k.k. citrombors

csiliszósz

karfiolpüré

1 közepes karfiol
1 t.k. só
5-6 dkg vaj
pici fehér bors
2 gerezd fokhagyma



Elkészítés

Egy kisebb lábasba dobáltam az ízesítőket és a húst, majd puhára főztem. Én a bőrét rajtahagytam, hogy jó ropogósra süljön, de aki nem szeretné húzza le.
A lében hagyjuk kihűlni, majd szedjük papírtörlőre.
Egy tálban keverjük el a keményítőt a fűszerekkel amit még egy kis reszelt fokhagymával ízesítünk. Forgassuk meg benne a combokat.
Egy serpenyőben hevítsünk kevés olajat és nagy lángos süssük ropogósra minden oldalát. Hamar kérget kap, nem kell sokáig sütni, mert már megfőztük.
A karfiolt szedjük rózsáira és sós vízben főzzük puhára 2 gerezd fokhagyma társaságában.
A megfőtt karfiolt szűrjük le, adjunk hozzá vajat sót, fehér borsot és törjük össze. Keverjük krémesre. Én egy villával törtem össze, szeretem, ha maradnak benne kisebb darabkák, aki krémesebbre vágyik turmixolja le.
Csiliszósszal tálaljuk.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, fincsi lehet együtt! :) Nálunk a férjem nem igazán rajong a csirkecombért, de ezzel a karfiolos körettel biztosan le tudnám venni a lábáról és lecsúszna egy-két finom combocska is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A karfiolpüré nagy kedvenc lett nálunk, simán kiváltja a krumplipürét.

      Törlés
  2. Mindig olyan különlegeseket alkotsz, hogy eláll a szavam és kordul a gyomrom... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsám, de ez most egy tényleg nagyon egyszerű és gyors kaja volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...