2013. október 8.

SERTÉSSZŰZ SZARVASGOMBÁS VARGÁNYAMÁRTÁSSAL ÉS PIRÍTOTT TÖRTBURGONYÁVAL


Sertésszűz vargányával

A sertésszűz, a vargánya és a szarvasgomba szerintem minden nap kerülhetne az asztalunkra, senki sem panaszkodna. Volt, hogy vargányaszósz készült  és volt, hogy szarvasgombaszósz. Most gondoltam egyet és a vargányaszószt megbolondítottam egy kis fehér szarvasgombával. Annyira, de annyira finom volt!!!!
Besamelmártást szerettem volna alapnak a szószhoz, csak amikor nyúltam a hűtőbe a tejért, akkor derült ki, hogy valaki megitta. Megoldottam, feltaláltam magam.

Hozzávalók

80 dkg sertésszűz
1,5 e.k. mustár
1 e.k. csiliszósz
3 e.k. olaj
bors

5 dkg szárított vargánya
1 t.k. fehér szarvasgombakrém
2 t.k liszt
2 t.k. vaj
2 dl habtejszín
1 e.k. reszelt sajt
1/2 t.k. oregánó
1/4 t.k. Cayenne bors

1 kg burgonya
2 gerezd fokhagyma
1 t.k. oregánó
1 csokor petrezselyem
1/2 csokor snidling
1/2 t.k. bors
1/2 e.k.só
1,5 dl víz
étolaj


Elkészítés

A szüzet hártyázzuk le. ( érdekesre sikeredett ez a mondat , na mindegy :) )
Vágjuk 1,5  centi széles szeletekre.
A mustárt, csiliszószt és olajat kevés őrölt borssal keverjük el és pácoljuk bele a hússzeleteket. Hagyjuk pihenni őket pár órát.
A szárított vargányát áztassuk be 2 dl tűzforró vízbe.
A burgonyát hámozzuk meg és kockázzuk fel, majd tegyük egy nagy tapadásmentes serpenyőbe. Öntsünk rá 1, 5 dl vizet és kevés olajat. Sózzuk és szórjuk meg oregánóval, fedjük le és vegyük kis lángra. Amennyiben a víz elfőne és a burgonya  még nem puha, akkor pótoljuk egy picit a folyadékot. Reszeljük bele a fokhagymákat, és amikor puha a krumpli vegyük le a fedőt, tegyük nagyra a lángot, öntsünk még alá olajat és alaposan pirítsuk ropogósra a burgonyát, közben picit törjük meg. Petrezselyemmel és apróra vágott snidlinggel szórjuk meg. Nem a legszebb köret, de annál finomabb.
Egy kisebb edénybe tegyünk vajat, amikor olvadozik adjuk hozzá a lisztet. Öntsük fel tejjel vagy tejszínnel. Ízesítsük sóval, borssal, oregánóval.
A megpuhult vargányát vágjuk apróra és adjuk  a mártáshoz az áztatólevével együtt. Forraljuk 3-4 percig, tegyük hozzá a szarvasgombakrémet és a reszelt sajtot, keverjük és kész.
A húst kevés olajon hirtelen süssük ki. Sütés előtt sózzuk meg. Nem szabad túlsütni, mert száraz és kemény lesz.
Jó étvágyat :)


Sertésszűz szarvasgombás vargányamártással



8 megjegyzés:

  1. Befizetnék hozzád erre a menüre is, csoda guszta! :) Lehet, hogy tejszínnel készítve még finomabb is lett a mártás?! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom lett tejszínnel, csak másképp kezdtem volna a mártást, ha tudom, hogy tejszínes lesz. Igaz , a végeredmény a fontos és az valóban mennyei volt :)

      Törlés
  2. Ez nagyon király, imádnám, igazi ünnepi fogás:) A szarvasgomba biztosan megbolondítja a mártást, én nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Trollanyu, tényleg király volt. Picike szarvasgomba ment bele, de tényleg megbolondította az ízeket. Fáni lányom szülinapi ebédjére készült tortagyártás közben .

    VálaszTörlés
  4. De jól hangzik, nagyon is jól... Adtál még egy krumpli-köret ötletet, köszönöm, tesztelni fogom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha hasznát veszed Gerdi, csak arra ügyeljél, hogy ne legyen száraz a krumpli, mert akkor nem finom. Jó tesztelést :)

      Törlés
  5. Most láttam a fb-on, jöttem is közelebbről megnézni... Hát, ez valami isteni lehet. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, az volt Gabriella :) Bátran ajánlom kipróbálásra :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...