2013. október 10.

VENDÉGVÁRÓ, SAJTOS ROPOGÓS

Sajtos, ropogós virágok

Roppant egyszerű elkészíteni a tésztát. Gondolom sokan ismeritek, de azért felteszem, mert alig szerepel sós apró süti az oldalamon. Anyukám receptje, de ő mindig rudakat formáz belőle. Egy adag nálam is rúd lett, de aztán gondoltam egyet és karikákra váltottam, amikor arra  is  ráuntam virágokat szaggattam.
Ennek a finomságnak, csak az a baja, hogy nem lehet abbahagyni az eszegetését. 
Annyi a titka, hogy vékonyra kell nyújtani és alaposan megsütni, akkor biztos, hogy ellenállhatatlanul omlós és porhanyós lesz.

Hozzávalók

25 dkg zsiradék ( nálam Ráma volt)
40 dkg liszt
20 dkg reszelt sajt
3 evőkanál tejföl
1 cs. sütőpor
1 t.k. só
1 tojás a lekenéshez

Sajtos, ropogós rudak

Elkészítés


Egy tálba öntsük a lisztet keverjük el a sütőporral, majd gyors mozdulatokkal morzsolgassuk el a margarint. Adjuk hozzá a sót, a tejfölt és egy marék reszelt sajtot. Lazán gyúrjuk össze, majd tegyük nejlonba. Én ekkor téglalap alakúra szoktam formázni, hogy könnyebb legyen nyújtani. Tegyük pár órára a hűtőbe, az sem baj, ha egy napot pihen, sokkal könnyebb lesz dolgozni vele.
A kipihent tésztát vágjuk ketté és nyújtsuk vékonyra (3 mm.).
Úgy a legegyszerűbb, ha egy szilikonlapot beszórunk liszttel, rátesszük a tésztát, a tésztát pedig leborítjuk egy darab folpackkal és ennek segítségével nyújtjuk.
A rudakat én vonalzó és pizzavágó segítségével szabdalom. 
Érdemes kiszúrókkal is próbálkozni.
Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsikre rendezzük. Felvert tojással lekenjük, majd megszórjuk reszelt sajttal.
180 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütjük.
Rengeteg lett belőle 4 gáztepsit pakoltam tele.






10 megjegyzés:

  1. Imádom a sós nasikat, nagyon finomak lehetnek ezek a rudacskák/virágok is! :) Milyen jó ötlet virág alakú kiszúróval formázni, igazán különleges lett így! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka, tényleg jó ötletnek bizonyult. A gyerek azt mondta, hogy sokkal finomabb a virág, pedig ugyanaz volt a tészta :)

      Törlés
  2. Annyira vidámak azok a virágok! Ha összejön Veronikám első szülinapi zsúrja - még magunk sem tudjuk férjemmel, hogy komolyan gondoljuk-e :-DD - ezek tutira szerepelni fognak az asztalon. Minden kisgyerek el lesz ájulva! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Fáni első bulija 5 éves korában volt. Azóta nincs megállás, minden évben követeli :)

      Törlés
  3. Ezek a virágok annyira szépek, már a látványtól is jó kedvem lesz:) Nagyon jó ötlet, legközelebb én is így fogom készíteni. Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Trollanyu :) Annyira unalmas az egyenes, egyforma csíkokat készíteni, ezek gyorsabban és élvezetesebben elkészülnek. És valóban sokkal hangulatosabbak :)

      Törlés
  4. Jajjajajj! elájulok, olyan gyönyörűségesek, kívánatosak, és mutatósak!

    VálaszTörlés
  5. De jó!!! A sós ropogós süti a gyengém... Ma én is sütöttem a kedvemért sósat, de ha nem lenne, most bekérezkednék hozzád:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...