2014. február 1.

KÓKUSZOS - FEHÉR CSOKOLÁDÉS PÖFETEG (kókuszos keksz)

kókuszos pöfeteg

Sajnos ez a kekszecske nem olyan látványos, mint a csokoládés nagy testvére, de valami hihetetlenül könnyed, puha és finom.  Mondjuk lehet színes porcukorba vagy kakaóba forgatni, akkor kontrasztosabb lenne, de nekem ilyen kis egyszerű külsővel is tetszik. 
A fehér csokoládé kókusszal szerintem remek párost alkot, főleg amikor a sütőben elkezd karamellizálódni a fehér csoki. Egyszer már írtam a fehér csokoládés kókuszos trüffel tortáról ami mindenkit levett a lábáról, na most is ez a zseniális ízkombináció került előtérbe, csak szerényebb kivitelben,

Hozzávalók

1 tojás
10 dkg cukor
12 dkg liszt
10 dkg fehér csokoládé
4 evőkanál kókuszreszelék
1 t.k. kókuszpaszta (vagy aroma)
8 dkg olvasztott vaj vagy kókuszolaj
2 evőkanál Bacardi fehér rum
1 csipet só
1 t.k. sütőpor
porcukor a forgatáshoz


Elkészítés

A kókuszt daráljuk le.
A lisztet a sütőporral, sóval és a kókusszal keverjük el.
A tojást keverjük habosra a cukorral, a kókuszpasztával és a vajjal.
A csokoládét vízgőz felett olvasszuk fel.
A felolvasztott csokit keverjük a tojásos elegyhez, majd adagoljuk hozzá a lisztes keveréket. 2 evőkanál Bacardi fehér rummal lazítsuk a tésztát, ha nincs akkor tejjel vagy tejszínnel helyettesítsük.
Az elkészült masszát fóliázzuk le és tegyük 2 órára a hűtőbe.
A megdermedt masszából készítsünk kis golyókat. Ennek a tésztája picivel lágyabb lesz, mint a csokoládésé. Én 14 grammos golyókat gyártottam. Hogy miért pont 14 gramm? Azért, mert azt figyeltem meg, hogy amekkora mennyiséget először lecsípek, az a benne marad a kezembe és szinte, minden golyócska akkorára sikeredik. Persze lehet nagyobbakat is készíteni.
A golyókat forgassuk meg porcukorban és helyezzük sütőpapírral fedett tepsire.


Hagyjunk pár centi távolságot a golyócskák között, mivel terülni fognak sülés közben.
Ezeket a kicsi kekszeket 175 fokon légkeveréssel sütöttem olyan 8-9 percig. Amikor halvány színt kezd kapni a széle, azonnal vegyük ki.
Melegen nagyon puha, ezért hagyjuk legalább 5 percig a tepsin hűlni, csak utána próbáljuk meg leszedni a papírról, vagy várjuk meg amíg kihűl.
Nem szabad túlsütni, mert akkor kiszárad.
Nagyon finom, omlós keksz a végeredmény.
Még melegen megszórtam egy kis porcukorral és darált kókusszal.
Harmincon felül volt az elkészült kekszek száma.

kókuszos, fehér csokoládés keksz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...