2022. február 13.

RUBY CSOKI BONBONOK

 

Ruby csokoládé

2017-ben,Sanghajban  mutatták be ezt a csodás 4. fajta csokoládét. Ugye a tej, ét és fehér csokoládékat ismertük eddig, na jó és a karamellízált fehér csokit is. 2018 nyarán érkezett meg Európába a Ruby. Különlegessége a pasztellrózsaszín színe, mely színezékektől mentes és az édes csokoládéíz mögött megbújó savanykás bogyósgyümölcsíz. Hatalmas titkok övezik az előállítását, mivel a kakaóbab eleve lilás, valószínű a fermentálást hagyják ki a folyamatból. 
Leginkább a fehér csokoládé tulajdonságaival lehet összehasonlítani a Ruby csokit. 47,3% a kakaóbab tartalma. 
Nem akarok most részletesen belemenni a csokoládé történetébe, akit érdekel, úgyis utána olvas. Egy a lényeg, hogy szerintem szép és finom is.
Néha a Lidl-ben lehet venni táblás változatot, sőt krémet is. Ezeket a termékeket vásároltam össze és ezekből készítettem el a bonbonokat is.
Sajnos kijöttem egy kicsit a gyakorlatból, rég nem készítettem bonbonokat, de azért elfogadhatóak lettek.  Gyakrabban kéne csinálnom, mert megnyugtat a készítésük.



Hozzávalók

20 db. kisméretű bonbonhoz

10 dkg Ruby csoki
10 dkg Ruby krém
3 dkg fehér csokoládé
1-2 dkg liofilizált eper
kevés arany lüszterpor

Elkészítés

Vízgőz felett olvaszd meg a feltördelt Ruby csokit. 45 fokig elég melegíteni, alacsony az olvadáspontja. Ezután borítsd gránitlapra a csoki 3/4 részét és temperáld vissza kb, 26 fokra. Tedd vissza a tálba, keverd el a tálban maradt csokimaradvánnyal. Ha nagyon lehűlt, akkor tedd pár pillanatra vízgőz fölé. 30 fokos csokival gyönyörűen lehet dolgozni. Igen, akik nem rutinosak, nekik nem árt egy maghőmérő.
Válaszd ki a bonbonformát és egy ecset segítségével kend ki a csokival, óvatosan ütögesd a pulthoz, hogy ne maradjanak benne légbuborékok. Tedd 10 percre a hűtőbe, majd még egy réteget kenj rá. Érdemes a fényre tartani, akkor jól látszik, hogy hova nem jutott csokoládé.
Én egy kicsit megbolondítottam a bonbonokat. Megolvasztottam és temperáltam kevéske fehér csokoládét és összemaszatoltam vele a formákat, amikor kidermedt, utána kezdtem csak a 2 réteg rózsaszín csokoládéval bekenni.
Miután kidermedt a formába kent csokoládé, tölts bele kevéske Ruby krémet, nyomj bele egy kis darab liofilizált epret, majd megint simíts rá Ruby krémet.
Megint mehet a hűtőbe 20-30 percre.
Közben a maradék csokit megint temperáld meg. Talpald meg a bonbonokat, dugd vissza 10 percre a hűtőbe, majd óvatosan vedd ki a formákból. Kevés lüszterporba mártott ecsettel maszatold  össze a bonbonokat.




Ruby csoki bonbon




2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek és finomak lehetnek! Rég nem készítettem bonbont, ennek az édességnek az összetevői számomra ismeretlenek különleges lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. Igen, viszonylag új dolog ez a rózsaszín csokoláde,még nem terjedt el, de kapható.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...