2012. július 4.

BOGRÁCSBAN KÉSZÍTETT KOLBÁSZOS LECSÓ


Ebben a nagy melegben kinek van kedve a konyhában főzőcskézni? Nekem nincs az biztos. Ezért jobb, késő délután kiszabadulni a szabadba és ott összedobni valami finomat. Szerintem nem kell több egy bográcsban elkészített füstös lecsónál. Összehasonlíthatatlanul jobb az íze, és az elkészítése is sokkal kellemesebb. Vendégeket be lehet fogni segíteni, akik boldogan megteszik, így a végén mindenki egy kicsit sajátjának tekinti a remek lecsót.


Hozzávalók 8 fő

3 kg húsos paprika
2 db bogyiszlói
1 kg  érett paradicsom
70 dkg v.hagyma
60 dkg kolbász (füstölt)
10 dkg szalonna (füstölt)
6 gerezd fokhagyma
1 e.k só
1 e.k. pirospaprika
bors
majoránna
(cukkini)

Elkészítés

Szalonnát apróra kockázzuk, a kolbászt karikázzuk. A paprikát én nagyobb darabokra szeletelem, mert nem szeretem, ha szétesik. A paradicsomot kisebb kockákra vágjuk, a hagymát szintén kockázzuk.
A fiúk tüzet raknak, a szalonnát a bográcsba borítjuk és megpirítjuk. Amikor kiengedte a zsírját, a kolbászt is hozzáadjuk. Megvárjuk, hogy a kolbászok is kiengedjék a zsírt és ekkor a hagyma következik. Miután megdinsztelődött a hagyma következik a paprika és paradicsom. A fűszereket is a lecsóhoz adjuk és jól összerázzuk vagy keverjük. Nálunk most egy szép nagy cukkini is belekerült felkockázva mivel a kert dugig van vele. A tűz intenzitásától függően 25-30 perc alatt elkészül.
Tudom majoránna nem kell a lecsóba, de engem ez nem érdekel, mert nagyon jót tesz neki, a másik fontos, hogy csípjen. Friss ropogós kenyérrel és hideg sörrel fenséges nyáresti lakoma:)))




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...