2012. július 30.

SÁRGABARACKKAL TÖLTÖTT TÚRÓGOMBÓC MÁKBAN FORGATVA


Ez már a harmadik túrógombóc amit posztolok, de nem tehetek róla, mert annyira finom és imádjuk. A  sárgabaracknak nem tudtam ellenállni, kénytelen voltam begombócolni :)

Hozzávalók

1/2 kg túró
1 tojás
3 ek cukor + 3 ek
8 ek búzadara
1 citrom reszelt héja
1 kk vaníliakivonat
1/2 kg sárgabarack
fahéj
ánizs
1/2 citrom leve
1/2 dl víz
1 kk keményítő
20 dkg cukrozott darált mák

Elkészítés

 A túrót összegyúrjuk a tojással, 3 ek cukorral, búzadarával, a reszelt citromhéjjal és vaníliával. 1 órára a hűtőbe tesszük pihenni. Közben a barackokat kimagozzuk 5 darabot félbe vágunk, ezek mennek a gombócok belsejébe. Nekem 10 db szokott kijönni ebből a mennyiségből. A felezett barackokat meghintjük cukorral és kevés fahéjjal és félretesszük. A többi barackot felkockázzuk és tűzre rakjuk cukorral, vízzel, 1/2 citrom levével és ízesítjük kevés ánizzsal és fahéjjal. 5 perc forralás után pici keményítővel behúzzuk. 
A túróból korongokat formázunk a tenyerünkben és a közepére helyezzük a barackot, és vizes kézzel gombócokká formáljuk. Lobogó vízben készre főzzük és a cukrozott mákban meghempergetjük. Az öntettel tálaljuk.



2 megjegyzés:

  1. Ezt a mákos-barackos gombócot már a bejegyzéskor kinéztem magamnak. Tettem a fagyóba sárgabarackot, így bármikor elkészíthetem (most éppen elfogyott a mákom és még nem vettem).

    VálaszTörlés
  2. Remélem megosztod majd velünk a végeredményt :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...