2016. február 6.

RED VELVET CHEESECAKE BROWNIE ( vörös bársony, krémsajtos brownie)

Red velvet cheesecake brownie

Ennek az amerikai sütinek nem igazán találtam frappáns magyar elnevezést, ezért az eredeti nevén teszem közzé. Az interneten böngészve leltem erre a nagyon mutatós receptre itt, és sokat nem is gondolkoztam azon, hogy elkészítsem-e. Természetesen kicsit változtattam rajta, mert szerintem ehetetlen annyi cukorral, amennyit ír a recept. Ó tudom, sokan fintorognak, hogy ételfesték van benne, de ezzel aztán egyáltalán nem kell foglalkozni - főleg, ha az ember jó minőségűt használ és abból is csak egy csipetnyi szükségeltetik a műremek elkészítéséhez. De akit ez felháborít, az olvasson más bejegyzést.
A végeredmény szép és a lányok szerint nagyon finom is. Nálunk hatalmas sikert aratott és roppant gyorsan el is fogyott. Igazából hidegen kéne fogyasztani, de nem volt ideje megélni ezt a pillanatot még langyosan nyoma veszett.
Remek ötlet lehet Valentin napján egy ilyen saját készítésű sütit ajándékozni.

Hozzávalók

8 evőkanál olvasztott vaj
1/3 bögre cukor
2 nagy tojás
1 csipet só
1 bögre liszt
1 evőkanál kakaó
1 t.k. ecet
1/2 dl tej
késhegynyi piros ételfesték
1/2 vaníliarúd kikapart magja

30 dkg krémsajt
1 tojás
3 evőkanál cukor
1/2 vaníliarúd kikapart magja


Elkészítés

Az olvasztott vajat keverjük ki a cukorral, majd adjuk hozzá a 2 felvert tojást. A receptben nem szerepelt a tej, de én adtam hozzá, mert picivel több lisztből készítettem és túlságosan sűrűnek találtam a masszát. Tehát keverjük hozzá a tejet is. Csipet sóval és a kakaóval is kevergessük simára, kaparjuk bele a fél vaníliarúd magjait, majd színezzük be pirosra, löttyintsük bele a pici ecetet és legvégül szitáljuk bele a lisztet is .
Nem kell gép hozzá egy kézi habverővel gyönyörűen ki lehet kevergetni a tésztát.
Egy 20 X 20 -as tepsit béleljünk ki sütőpapírral. Nekem 20 X 28 centis tepsim volt kéznél, ezért ennyire laposak a sütik.
A tepsit vajazzuk ki és fektessük rá a papírt, így könnyen odatapad. A papír lógjon túl a tepsin, hogy könnyen kiemelhessük majd a kész süteményt.
A massza háromnegyed rézét kanalazzuk a tepsibe és simogassuk el.
A szobahőmérsekletű sajtot keverjük simára 1 egész tojással és 2-3 evőkanál cukorral, majd ezt is ízesítsük meg a a vanília másik felével.
Ezt a krémet simítsuk a piros masszára.
A maradék kevéske piros tésztát tegyük a sajt tetejére és egy villával készítsünk örvényeket a két színből. 
A sütőt melegítsük elő 170 fokra és légkeveréssel süssük 30 percet.
Az elkészült sütit, hagyjuk 10 percet pihenni a tepsiben, hogy szilárdabb legyen, csak utána emeljük ki.
Szerintem a vaníliarudat nem szabad kihagyni belőle, mert a vaníliától lett igazán finom.




Vörös bársony brownie 
Red velvet receptek még a blogon:

Red velvet torta
Red velvet palacsinta
Red velvet mini desszertek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...