2014. június 18.

MÁKOS PALACSINTA A SÜTŐBEN KÉSZÍTVE EPERDZSEMMEL(kukoricaliszttel)


Ez a sütemény bénázásom végterméke. Szerettem volna lisztmentes palacsintát sütni, de nem igazán akart összejönni. Kikevertem a tésztát, de képtelenség volt kisütni a palacsintasütőben, majd adtam hozzá 1-2 kanál kukoricalisztet, de továbbra sem akarta az igazságot. Sajnáltam kidobni a masszát, ezért úgy döntöttem, hogy bedugom a sütőbe - ettől rosszabb már nem lehet a helyzet. Aztán rövid idő elteltével egy tök jó állagú süi lett a végeredmény.

Hozzávalók

4 tojás
15 dkg darált mák
k.b. 4 dl tej
10 dkg nyírfacukor, cukor v. édesítő (lehet több is)
2 t.k. nyílgyökér
3 e.k. kukoricaliszt
1/2 citrom reszelt héja
1 üveg házi eperdzsem


Elkészítés

A tojásokat habosítsuk ki a cukorral, majd keverjük hozzá a mákot, kukoricalisztet és a nyílgyökeret. Ízesítsük citromhéjjal, majd öntsük egy kikent tetszőleges formába. Nálam ez egy 10 X 25 centis terrine volt.
A sütőt melegítsük 160 fokra és hőlégkeveréssel süssük készre. Ez olyan 20 perc volt. A tetejét óvatosan benyomtam és amikor ruganyos volt, késznek nyilvánítottam.
A formában hagyjuk kihűlni, majd vastagon kenjük le az eperdzsemmel és tegyük a hűtőbe, hogy összeálljon.




7 megjegyzés:

  1. Na, az ilyen véletlenekből születnek a legjobb sütik! ránézésre ugyan nem palacsintának gondoltam volna, de akármi a neve, jól néz ki, és finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marisz :) Igaz nem palacsinta, de palacsintának indult és nem tudtam jobb elnevezést találni neki .

      Törlés
  2. Köszönöm ezt a liszmentes receptet, már tudom is, mit fogok Tőled blogkóstolni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, de tudom ajánlani az epres máktortámat, szerintem az viszi a pálmát a lisztmentes kategóriában.

      Törlés
    2. Köszönöm az ajánlatot, megnéztem. Majd meglátom, melyik lesz.

      Törlés
  3. Vicces történet és végül minden jól alakult. :)) Paleozni fogsz Györgyi vagy csak kísérletezel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, hogy kéne. Paleo vagy vércsoport diéta közül kéne választanom, de nagyon nehéz, mert a család nem akar róla hallani, viszont folyamatosan veszegetem az alapanyagokat és kísérletezem. Ritkán esek hasra a végeredménytől :(

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...