2012. szeptember 28.

EGYSZERŰ OLÍVÁS KENYÉR


Megsütöttem életem első kenyerét. A lehető legegyszerűbben készítettem, és álmomban sem gondoltam volna, hogy sikerülni fog. Nem volt kovászom, elsőre nem szerettem volna drága lisztekkel sem kísérletezni.
Sajnos este sötétben lettem vele kész, így képeket sem igazán tudtam készíteni róla. Mondjuk nem is sejtettem, hogy méltó lesz a fotóalanyságra:) Annyira boldog voltam, amikor elkészült és kivettem a sütőből ez a csodás dagi kenyérkét. Magas volt, a héja ropogott, belül puha, foszlós és még nem is morzsálódott:)
Sajnos nem vagyok berendezkedve kenyérsütésre, nincs dagasztógépen. Ezért kézzel dagasztottam be. Na ez az a rész, amit szívesen kihagynék, de sajnos nem lehet. Azért kibírható ez a 8-10 perc  főleg, ha ennyire  szuper a végeredmény.

Hozzávalók

1/2 kg liszt
1 tasak élesztő
1 ek só
1/2 tk cukor
3 dl víz
1 tk oregánó
10 db olívabogyó

Elkészítés

A lisztet a vízzel, az élesztővel sóval cukorral és az oregánóval alaposan összedolgozzuk. Legalább 8-10 percet gyúrtam, mire már nem ragadt és jó rugalmas lett. Az ujjamat belenyomtam és szépen visszaugrott a tészta. Letakartam és 40 percet állni hagytam . Az idő elteltével a duplájára dagadt. Ekkor az olajbogyót felaprítottam és a tésztához adtam, lazán átgyúrtam , cipót formáztam belőle, hagytam még 15-20 percet. A sütőt 200 fokra előmelegítettem a kenyér tetejét bevagdostam, bekentem vízzel és 30 perc alatt készre sütöttem. A bevágásokat még gyakorolni kell, mert nem lettek elég határozottak, de ettől a szépséghibától  most eltekintek.
Szerintem nagyon megéri kísérletezgetni a kenyerekkel. Tuti nem ez volt az utolsó próbálkozásom.



4 megjegyzés:

  1. Gratulálok Janka! Szép lett a kenyered, főleg elsőnek!
    Biztos finom is, a továbbiak is ilyen jól sikerüljenek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm Marisz!!!! Tényleg nagyon finom volt. Próbálkozom majd tökéletesebbekkel is, csak a dagasztásra el kell még szánnom magam:)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett, gratulálok:) A kézi dagasztás nálam stresszlevezető, de tényleg időigényes.Nincs egy mixered, amihez van dagasztóhorog, azzal is lehet, sőt én azzal szoktam.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Trollanyu:) Van dagasztóhorgom, de az egész tészta a gépre tekeredett. Úgy látszik nekem ez a mummusom:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...