2012. szeptember 25.

KÁPOSZTASALÁTA


A világ legegyszerűbb salátája, de én annyira de annyira szeretem. Frissen is fogyasztható, sőt eltehető a téli fagyos napokra is, ha kellő mennyiséget készítünk belőle. Nálunk nem került a kamrapolcra, csak a hűtőbe.

Hozzávalók

1 fej káposzta
2 fej vöröshagyma
1/2 ek kömény
1/2 ek mustármag
1 dl ecet
1 l víz
3 ek cukor (nyírfa)
só bőven


Elkészítés

A káposztát vékonyan gyaluljuk vagy vágjuk fel. Egy nagy tálba tegyük és alaposan sózzuk le. Én 1 napot hagytam állni. Másnap alaposan csavarjuk ki a levét és tegyük egy edénybe. Egy fazékban pedig főzzük össze az ecetet, cukrot és a fűszereket.Forraljuk 2 percig. Közben a hagymákat vékonyan szeleteljük és tegyük a káposztához. A forró lével öntsük nyakon. Aki el szeretné tenni tegye üvegekbe, öntse le a forró lével, állítsa fejtetőre 5 percre és dunsztolja ki. Én csak hagytam kihűlni és egy zárható edénybe a hűtőbe tettem, így is sokáig eláll. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...