2012. szeptember 1.

SZILVA CSATNI FOKHAGYMÁVAL ÉS ROZMARINGGAL CSÍPŐSEN


 Chutney

Édes, csípős, pikáns... annyira, de annyira finom lett!!!

Úszik a konyhám, kosarakban áll a szilva és a paradicsom. Azt sem tudom mihez kapjak. Minden fazékban rotyog valami. A sütő is foglalt,  mozdulni sem lehet, ezer dolgot készítek egyszerre. Elkezdeni volt nehéz, mostanra szerencsére belelendültem, termékeny napom van ma, az biztos.
Erre a fűszeres szilvára vagyok most a legbüszkébb. Hihetetlen jól sikerült és gyorsan ment, csak keveset készítettem, most már látom :(

Hozzávalók

60 dkg szilva
4 gerezd fokhagyma
2 kk rozmaring
1 ág friss rozmaring
1 kk fahéj
2 kk csili
1 pici só
3 ek cukor
1 öntet balzsamecet
1/2 dl víz


 Elkészítés

A szilvákat mossuk meg és magozzuk ki. Tegyük egy fazékba. A fokhagymákat szeleteljük a szilvára, tegyük hozzá a cukrot és a fűszereket, lassú tűzön kezdjük el összefőzni, majd öntsük rá a vizet. lassú tűzön folytassuk a főzést, 20 perc után kicsit turmixoljuk meg, majd tegyük vissza 2 percre, hogy megint összeforrjon.
Sült húsok mellé csodás, de magában is isteni.
Hűtőben sokáig eláll, de eltehetjük későbbre is. 
Forrón szedjük kis üvegekbe, zárjuk le és állítsuk fejtetőre, majd mehet a dunsztba. Így nagyon sokáig eltartható. 






11 megjegyzés:

  1. A csatni receptedet ki fogom próbálni, ha lesz majd szilva, nagyon tetszik! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik neked Nelli. Mi nagyon szerettük:)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet, ki fogjuk a volt menyasszonyommal próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a volt és a következő menyasszony is szeretni fogja :)

      Törlés
  3. Kedves Janka, szeretnék eltenni ebből a csodából télire, esetleg karácsonyi ajándéknak. Szükséges ehhez valamilyen tartósító? Előre is köszönöm: Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita! Elnézést, hogy csak most válaszolok, de szabin voltam és nem volt netem. Én sosem teszek tartósítót semmibe sem. Az üvegeket alaposan fertőtleníted és akkor teszed bele a szilvát, amikor még forr és egyből lezárod, majd pár percre fejtetőre állítod, akkor biztos, hogy sokáig eláll. Remélem tudtam segíteni :)

      Törlés
  4. Nagyon köszönöm a jó receptet el is készítettem,de lehet egy kicsit krémesebb lett túlmixeltem az íze nagyon finom lett

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm a receptet elkészítettem de lehet hogy túlmixeltem mert lekváros lett, de az íze nagyon finom.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon köszönöm a receptet elkészítettem de lehet hogy túlmixeltem mert lekváros lett de az íze nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon köszönöm a receptet elkészítettem de lehet hogy túlmixeltem mert lekváros lett az íze nagyon finom .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bori! Az a lényeg, hogy finom lett😊 Köszönöm a bizalmat ❤

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...