2012. szeptember 2.

HÁMOZOTT PARADICSOM HÁZILAG EGÉSZSÉGESEN


Irdatlan mennyiségű paradicsomom terem, napi 1 tele kosárral szedek.Rengeteg fajtát ültettünk, hogy kikísérletezzük, melyik lesz a tökéletes. Főleg koktél , de a hámozotthoz csak a vastag húsú paradicsom a megfelelő. Szép számmal van datolya és fekete-héjú is, ezért ezt a két fajtát használtam erre a célra. 


Vagyonokat költök évente erre a konzervre, mert millió-egy ételhez használom. 
Nagyon egyszerű elkészíteni, csak a hámozgatás kicsit pepecs,  legalábbis nekem.
Semmi nem került az üvegekbe, csak színtiszta érett paradicsom! 
Nem méregettem a mennyiségeket, de a nagy méretűből kb. 8-9 db-ot tuszkoltam az üvegekbe, a kicsiből 20-at. 

Elkészítés

Egy fazékban forraljunk vizet. Válogassuk ki a paradicsomokat és vágjunk kis keresztet a héján a csumájával szemközt lévő oldalon. Az üvegeket mossuk szép tisztára. A forrásban lévő vízbe dobáljuk a paradicsomokat, majd gyorsan szedjük ki őket 1 hideg vízzel teli tálba. Így roppant egyszerűen lehúzhatjuk a héjakat. Szorosan pakoljuk az üvegekbe.
Én kb  30 deka parit még meghámoztam, felforraltam, szétturmixoltam, újra felforraltam és ezzel az öntettel felengedtem a paradicsomokat az üvegekben. Gyorsan lezártam, majd 120 fokos sütőbe tettem 30 percre, onnan kivéve pedig takarókba bugyoláltam 1 napra, majd mehetnek a polcra.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...