2012. szeptember 2.

HÁMOZOTT PARADICSOM HÁZILAG EGÉSZSÉGESEN


Irdatlan mennyiségű paradicsomom terem, napi 1 tele kosárral szedek.Rengeteg fajtát ültettünk, hogy kikísérletezzük, melyik lesz a tökéletes. Főleg koktél , de a hámozotthoz csak a vastag húsú paradicsom a megfelelő. Szép számmal van datolya és fekete-héjú is, ezért ezt a két fajtát használtam erre a célra. 


Vagyonokat költök évente erre a konzervre, mert millió-egy ételhez használom. 
Nagyon egyszerű elkészíteni, csak a hámozgatás kicsit pepecs,  legalábbis nekem.
Semmi nem került az üvegekbe, csak színtiszta érett paradicsom! 
Nem méregettem a mennyiségeket, de a nagy méretűből kb. 8-9 db-ot tuszkoltam az üvegekbe, a kicsiből 20-at. 

Elkészítés

Egy fazékban forraljunk vizet. Válogassuk ki a paradicsomokat és vágjunk kis keresztet a héján a csumájával szemközt lévő oldalon. Az üvegeket mossuk szép tisztára. A forrásban lévő vízbe dobáljuk a paradicsomokat, majd gyorsan szedjük ki őket 1 hideg vízzel teli tálba. Így roppant egyszerűen lehúzhatjuk a héjakat. Szorosan pakoljuk az üvegekbe.
Én kb  30 deka parit még meghámoztam, felforraltam, szétturmixoltam, újra felforraltam és ezzel az öntettel felengedtem a paradicsomokat az üvegekben. Gyorsan lezártam, majd 120 fokos sütőbe tettem 30 percre, onnan kivéve pedig takarókba bugyoláltam 1 napra, majd mehetnek a polcra.


4 megjegyzés:

  1. Szia! Tetszik a blogod! Én még kezdő vagyok főzés terén, de a kíváncsiságom annál nagyobb. Az lenne a kérdésem, hogy az így eltett paradicsomot milyen ételekhez szoktad használni? Adnál pár ötletet? Köszi! Dzsulesz

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dzsulesz! Spagettik szósza, pizzák megkenése, raguk....Mindenhez használhatod, ami paradicsomot kíván. Természetesen ízesíteni kell és főzni is.

    VálaszTörlés
  3. Amerikaban tanultam,hogy csak szimplan,a paradicsomot miutan jol megmostam,uvegbe vagdosom,jol meggyurom az uveget.Ezutan lezarom es egy fazekbe,vizbe sulyesztem,ugy hogy a viz lefedje uvegeimet.30 percet fozom kozepes erossegu tuzon,fedo alatt-es igy gagyom kihulni,a vizben,fedo alatt.Evekig elall.Hasznalat elott blenderezem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...