2023. január 15.

KESUDIÓS BROWNIE BARNÍTOTT VAJJAL

 

kesudiós brownie

Kaptam egy klassz könyvet: Ferrandi Csokoládé. Gondoltam, hogy kipróbálom az egyik legegyszerűbb receptet ebből a könyvből. Persze ez sem volt sima ügy, mivel hibás a könyvben a recept leírása, de ilyen apróság nem fog ki rajtam. Így egy kicsit változtattam is a recepten. A végeredmény egy igazán finom, pillekönnyű és tökéletes sütemény. Ropogós a teteje, belül pedig puha.

Hozzávalók

120 g. étcsoki
40 g. liszt
60 g. nádcukor
1 g. sütőpor
1 csipet só
2 tojás
50 g. pörkölt/sós kesudió
20 dkg vaj/ 10 dkg barnavaj



Elkészítés

Először is kezdjük a vaj barnításával.  Egy világos edénybe tedd a felkockázott vajat. Kis lángon, olvaszd fel, majd folyamatosan kevergetve hagyd, hogy távozzon belőle az összes nedvesség. Ekkor kezd el karramellizálódni a
 fehérje és kezd enyhén diós illatot árasztani a barnuló vaj. Résen kell lenni, mert gyorsan elég. Amikor szép borostyánbarna lett a színe, elkészült. Szűrd le és tedd félre. 
Tördeld a csokoládét a barnavajba és keverd simára.
Keverd el a lisztet a sóval és a sütőporral.
Verd fel a 2 tojásfehérjét kemény habbá, közben adagold bele a nádcukrot. Verd addig, amíg szép fényes lesz.
a langyosra hűlt vajas csokiban keverd el a tojássárgákat.
Ezt a keveréket adagonként keverd el a fehérjével. Óvatosan, hogy ne essen össze a hab. Végül szitáld bele a lisztet, add hozzá a kesudiót és egy spatulával forgasd össze.
Egy 18x18 centis formába simítsd bele a keveréket.
Melegítsd elő a sütőt 165 fok, alsó-felső sütés.
Told a meleg sütőbe és 20-22 perc alatt elkészül.
Hagyd a formában teljesen kihűlni.
Kihűlés után vágd egyenlő részekre.

tipp: aki nem szeretne bajlódni a barnavajjal, készítse el sima olvasztott vajjal.
20 dkg vajat azért írtam, mert a barnítás után majdnem a felére csökken a mennyiség.
Azért írtam sós kesudiót, mert kipróbáltam sótlannal is, de a sóssal finomabb.
Tökéletes hozzá a sima dió és a mogyoró is.



3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...