2021. szeptember 10.

TRIPLÁN SZILVÁS MUFFIN

 

szilvás muffin

Készült a szokásos szilvalekvár a sütőmben, de már kezdtem besokallni tőle és az üvegeim is fogytán voltak, én pedig lusta voltam felkerekedni üvegeket vásárolni. Ekkor született meg az ötlet, hogy sült szilvát tegyek valamilyen süti tésztájába. Végül muffin lett a sült szilvából. Nem tudom, hogy a boltba menés , vagy a muffin sütés a fárasztóbb, de tény, hogy lustaságból született.

Most nyafoghatnék egy sort, hogy miért posztolok  ilyen ritkán, de inkább nem kezdek bele😡, a lényeg, hogy végre van egy kis időm és tudok foglalkozni a blogommal💗. 

Ez a süti pedig nagyon jól sikerült és 2 nap elteltével is puha a tésztája.


Hozzávalók

12 darabhoz

25 dkg sült szilva

20 dkg liszt

15 dkg cukor 

1/2 tasak sütőpor

1 tk. szódabikarbóna

1 késhegynyi kardamom

1 csipet só

2 db tojás

1,3 dl tej

1,3 dl étolaj

Krém

25 dkg Mascarpone

20 dkg sült szilva

2 e.k. vaníliás cukor

1 dl Hullala

1 késhegynyi fahéj

6 szem szilva




Elkészítés

Először is magozd ki a szilvákat, dobáld egy tepsibe és told a forró sütőbe. ( szerintem, ha nincs idő sütögetni, akkor a már elkészült szilvalekvárból is tökéletesen  elkészíthető, végül is az az alap ) Szottyosra  sütöttem (ekkor mértem le), majd aprítóban pépesítettem.

Egy tálban keverd el a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót és kardamomot. Egy másik tálban habosítsd ki a 2 tojást a cukorral, add hozzá a  már lehűlt szilvát, majd a tejet és olajat. Végül a 2 tál tartalmát vegyítsd össze egy spatula segítségével.

Helyezd a kapszlikat a muffin tepsibe. Egy fagyiskanállal adagold bele a tésztát. 

3 szilvát magozzál ki, vágd negyedekbe és mindegyik muffin közepébe nyomj egy-egy darabot.

170 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben k.b. 25 perc alatt elkészül, 20 percnél azért egy tűpróba ajánlott. 

Krém

20 dkg szilvapépet, v sűrű szilvalekvárt keverj simára a mascarponéval és 2 evőkanál vaníliás cukorral, ízesítsd még kevés fahéjjal. verd kemény habbá a Hullalát és ezt is keverd a többi összetevőhöz. Töltsd habzsákba és díszítsd vele a tortácskákat, majd friss szilvával és mentalevéllel varázsold készre.

Lehet kicsivel több krémet készíteni, mert ügyeskednem kellett, hogy jusson mindegyikre.

Jó sütögetést😍



szilvás muffin


5 megjegyzés:

  1. Már sokat voltál eszembe hogy hol vagy? Ezt a sütit igazán jól összeraktad kedvemre való nagyon tudnák szeretni, csodás látványnak is!

    VálaszTörlés
  2. Helyesbítek: nagyon tudnám szeretni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, hogy eszedbe jutottam. Vagyok én, nem adtam fel a blogot, csak olyan munkám lett, ami teljesen kiszívja az energiámat és semmire sem marad időm. Van pár befotózott ételem, egyszer majd felkerülnek, szép lassan.

      Törlés
  3. Örülök, h jelentkeztél, pláne, h ilyen finomsággal! De jól jönne az a monitorkanál... :-D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...