2015. szeptember 17.

SAJTOS PEREMŰ PIZZA

Pizza

Halálra idegesít, ha pizzát sütök, a gyerek mindig otthagyja a széleit. Pedig vékony tésztát szoktam készíteni és jó ropogós mindig a széle, én imádom. Így gondoltam egyet és nagyobbra nyújtottam az alapot és teleraktam sajtcsíkokkal, majd ráhajtottam a tésztát, majd a szokásos módon elhelyeztem rajta a feltéteket és megsütöttem. A végeredmény egy nagyon guszta, szép peremes pizza lett. A sajt feldobta a széleket, így valamennyit megevett a gyerek, de nem az összeset, Fél siker, de érdemes kipróbálni, mert jópofa és még finom is, főleg a hozzám hasonló "sajtőrülteknek" :)

Hozzávalók

50 dkg liszt
1,2 dkg élesztő
2,5-3 dl víz
1 t.k. cukor
1 csapott evőkanál só
1 t.k. szárított oregánó
0,5 dl olíva

szósz

1 hámozott paradicsom
1 sűrített paradicsom
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 t.k. só
1 t.k. cukor
1 t.k. bazsalikom
1 t.k. oregánó
1 t.k. rozmaring
1 k.k. kakukkfű
2 babér
bors

feltét

3 érett paradicsom
sonka
többféle olvadós sajt (rengeteg)




A pizza elkészítése

Általában 3 db. 32 centis pizza jön ki ebből a mennyiségből.

A langyos vízben morzsoljuk el az élesztőt, adjuk hozzá a cukrot és hagyjuk felfutni.
A lisztet szitáljuk egy tálba, morzsoljuk bele az oregánót és adjuk hozzá a sót.
A felfuttatott élesztős vizet öntsük a lisztre, adjuk hozzá az olívát, majd alaposan dolgozzuk ki a tésztát.
Takarjuk le és hagyjuk a duplájára kelni.

A szószhoz aprítsuk fel a hagymát és kevés olíván süssük üvegesre. Adjuk az olajhoz a szárított fűszereket és a cukrot és a hagymával együtt süssük.
Öntsük fel a kétféle paradicsommal, sózzuk és borsozzuk, reszeljük bele a fokhagymát és főzzük 20 percet.

A megkelt tésztát lazán nyomkodjuk át és osszuk 3 egyforma gombócra.
Nyújtsuk egyenként k.b. 35 centis körökre.
A pizzaformákat szórjuk meg búzadarával.
Helyezzük rájuk a tésztaköröket.
A sajtot vagdossuk fél centi vastag darabokra és rakjuk körbe a pizzák peremét vele. Hajtogassuk  a sajtra a tésztát és szorosan nyomkodjuk körbe.
Kenegessük meg a szósszal. Majd pakoljuk meg gazdagon a szeletelt paradicsommal, sonkával és különféle sajtokkal.
A sütőt melegítsük elő 240 fokra és a forró sütőben pár perc alatt süssük készre a pizzákat.



2 megjegyzés:

  1. Itt egy újabb sajt-őrült, küld csak el Fáni meghagyott darabjait! :-DD Istenien néz ki a kikukkantó sajttal.... <3

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...