2019. december 5.

RÁKÓCZI TÚRÓS PALACSINTATORTA

Rákóczi túrós palacsintatorta

Hahó, van még itt valaki???

Szóval vagyok én, nem fejeztem be a blogolást, csak megint elköltöztem. Egy félig kész házikó lett a befutó, ahol rengeteg még munka  és csak nyári konyhám van egyelőre. Ezért hanyagolom a blogot, pedig a nomád körülmények ellenére szoktam főzni, de annyira fáradt vagyok nap végére, hogy képtelen vagyok írni, egyszerűen, elájulok. Ez a rövid magyarázat a távolmaradásomra.

Mezei túrós palacsintánk indult, aztán csavartam rajta egyet. Megérte a fáradozást, finom lett.
Nálam 2 szint készült, de nyugodtan készítsétek 3 szintesre a palacsintákat, akkor természetesen 15 db.-ra lesz szükség és a túróból is több kell majd.

Hozzávalók

10 db. palacsinta

töltelék

50 dkg, túró
2 tojássárga
15 dkg cukor v. édesítő, nálam most nyírfacukor került bele
3 e.k. tejföl
1/2 vaníliarúd kikapart magja
1 citrom reszelt héja

öntet

3 tojássárgája
10 dkg cukor (nyírfa)
1/2 vaníliarúd kikapart magja
1 t.k. étkezési keményítő
2,5 dl tej

teteje

5 tojásfehérje
15 dkg cukor (nyírfa)

1 kisebb üveg sárgabaracklekvár


Elkészítés

Először is süsd meg a palacsintákat. Nem írom most le a palacsinta receptet, hisz azt mindenki tudja.
A túrókrém hozzávalóit keverd össze, a túrót villával törd össze.
Kend meg a palacsintákat az elkészült krémmel, majd tekerd fel őket.
Egy tortaformát kenj ki vajjal, majd fektesd bele az elkészült palacsintatekercseket. Nekem 5 fért egy sorba, amikor elkészült egy sor, kanalazzál rá sárgabaracklekvárt, majd jöhet a következő sor palacsinta és ennek a tetejére is lekvár.
Készítsd el az öntetet, keverd össze egy tálban a hozzávalóit, nem kell melegíteni és öntsd nyakon vele a palacsintákat. Érdemes egy alufóliába betekerni a forma alját, nehogy a sütőbe csöpögjön az öntet.
Melegítsd elő a sütőt 170 fok, légkeverésre, majd told be a tortát és 15 percig süsd elő.
A megmaradt tojásfehérjéket, verd kemény habbá a cukorral, vagy édesítővel.
Vedd ki a sütőből a sütit és kanalazd rá a habot, majd told vissza a sütőbe, de a hőmérsékletet azonnal vedd vissza 100 fokra, az ajtót is hagyd résnyire  nyitva és tartsd ott fél órát, majd kapcsold ki a sütőt és hagyd kihűlni. Esetleg, ha sietsz, sárkányozd meg a habot.
Langyosan a legfinomabb, fogyasztáskor locsold meg finom, házi sárgabaracklekvárral.

Rákóczi túrós palacsintatorta

6 megjegyzés:

  1. Ezt aztán jól kitaláltad és összehoztad nagyon finom lehet guszta! Ebben az évben jó sokat pakolgattál, leld örömödet az új kis "házikódban":-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Éva :) Remélem, ha minden elkészül, akkor tényleg öröm lesz itt az élet, de az még odébb van.

      Törlés
  2. Ez annyira izgi és annyira Jankás, hogy csak na! És msot, hogy eszembe jutattad a monitorkanalat.... még jobban sóvárgok.... :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ugye, nem felejtek :) , de szerintem még élek nem fogom elfelejteni, nagyon kitaláltad ezt a monitorkanalat :) Tényleg finom ez a palacsinta, csak jobb sárkányozni a tetejét, mert ha sokáig van a sütőben felszívja az összes szószt.

      Törlés
  3. Jó, hogy visszatértél, mert hiányoltalak, szeretem olvasni a blogodat. Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy vagytok :) Köszönöm,hogy szereted és olvasod a blogomat. Nem lesz még sok poszt, mert elég körülményes nálam a főzés, de a sütőm már üzemel :) Remélem, hogy hamarosan visszaáll minden a régi kerékvágásba .

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...