2018. március 16.

CITRUSOS TIRAMISU

citrusos tiramisu

Említettem már, hogy rengeteg lime-ot kaptam. Mert mi a fenét hozzanak ajándékba egy gasztrofanatikusnak naná, hogy kaját. Aztán itt gyönyörködtem ezekben az illatozó zöld csodákban és folyamatosan recepteken ötleteltem, mivel halandóak szegények, így született ez a finomság. 
Nem lett a legszebb, de mennyei az íze. Annyi a szépséghibája, hogy kipróbáltam az Auchan saját márkás mascarpone készítményét, ami annyira sűrű volt, hogy a tégelyből is csak nagy erőfeszítések árán tudtam kioperálni. Igyekeztem lazítani, de nem sok sikerrel, szóval nem lett elég bársonyos a krém.
Tanulság levonva, maradjunk a bevált alapanyagoknál.


Hozzávalók

18 cm-es tortaformához

1 csomag babapiskóta
50 dkg mascarpone
2 dl habtejszín
2 e.k. tejföl
2 lime leve
3 lime héja
2 kupica Limoncello likőr (k.b. 8 cl.)
3 e.k. cukor
5 dkg kandírozott citrom

1 dl. Limoncello
1 dl víz
2 lime leve
1 lime reszelt héja
2 e.k. porcukor

1 t.k. zselatin


Elkészítés

A tortaformát béleld ki folpackkal úgy, hogy minden oldalon túllógjon,
Készítsd el a szirupot, 1.dl Limoncello, 1 dl. víz, 2 lime leve és reszelt héja, kevés cukor összekeverve egy tálkában. Ebbe a lébe kell megmártani a babapiskótákat. Nem kell áztatni, csak mártani.
fektessél egy sor beáztatott babapiskótát a forma aljára.
krém
A mascarponét keverd simára a porcukorral. Add hozzá a reszelt héjat, a tejfölt és a Limoncellot. A tejszínt verd kemény habbá, ha híg maradna, akkor érdemes kevés zselatin fix-el javítani az állagán.
A tejszínt is keverd a sajtkrémhez, majd a lime levét és a kandírozott citromot. Érdemes megkóstolni, hogy megfelelő-e az édessége, ha szükséges, pótold.
Az elkészült krém harmadát simítsd a lefektetett babapiskótára, majd ismételd a rétegezést.
Az elkészült sütit bugyoláld be a folpackba és tedd 1 napra a hűtőbe.
A megmaradt szirupot melegítsd össze kevéske zselatinnal, hagyd szoba-hőmérsékletűre hűlni és csorgasd a süteményre.
Reszelt lime héjjal és lime karikákkal díszítsd.

citrusos tiramisu (tojásmentes) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...