2018. március 30.

BURGONYAKRÉMLEVES GARNÉLÁVAL

burgonyakrémleves garnélával

Vettem lila krumplit, de sajnos nem az a fajta volt, mint amire vágytam. A perui lilának van gyönyörű színe és azt tartja is a főzés során, hát ez nem az volt. Pakolásztam, tologattam ide-oda, mivel  ez egyik kettévágása után szembesültem a ténnyel, hogy ez nem az a krumpli, ennek aztán nem fog érvényesülni a mesés színe. Aztán dühömben született meg ez a leves. Nem lett a legszebb színű, de azért annyira rettenetes sem. Szebb lett volna mezei, nem flancolós burgonyából.

Hozzávalók

1/2 kg lila burgonya vagy normál burgonya
1 fej lila hagyma
1 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
2 e.k. olíva
3 babérlevél 
2 gerezd fokhagyma
kevés chili pehely
bors
víz
1 dl tejszín
1 dl tejföl

1 marék zöldborsó
20 dkg garnéla
szarvasgombaolaj


Elkészítés

A burgonyát vékonyan karikázd fel.
Nem kell meghámozni, csak alaposan lesikálni,
A hagymát is tisztítsd meg és vágd apróra, majd kevés olíván dinszteld meg.
Az üveges hagymára dobd rá a felkarikázott burgonyát és a megtisztított, de egészben hagyott répát és fehérrépát.
Hagyd pár percet a hagymával dinsztelődni, add hozzá a chili-t, sót és babérleveleket, majd öntsd fel vízzel, (vagy maradék zöldség vagy húsleves alaplével) annyival, hogy bőségesen ellepje.
Főzd teljesen puhára a burgonyát.
Amikor megpuhult, akkor keverd el a tejfölt a tejszínnel, lazítsd kevés főzőlével és add a leveshez.
Forrald össze, majd szedd ki belőle a répákat és pár karika burgonyát a tálaláshoz, a többit pedig turmixold simára.
Egy szűrő segítségével szűrd vissza a lábasba a levest.
Nekem elég sűrű lett, ezért még vízzel hígítottam és újra összeforraltam.
Kóstold, ha kell pótold a sót, borsozd meg.
A garnélákat egy serpenyőben pirítsd meg. Érdemes héjastól és csak a tálalás előtt eltávolítani a páncélját.
A zöldborsót kevés sós vízben blansírozd meg, majd szűrd le.
Az egészben hagyott répákat - amik még roppanósak, ezért tettük egészben a leveshez- kockázd fel.
Tálaláskor merj a tányérra a levesből. Pakold meg a tetejét a színes zöldségekkel, majd fektesd rá a garnélákat. Legvégül pedig csepegtess rá szarvasgombaolajat.


burgonyakrémleves garnélával

burgonyakrémleves garnélával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...