2014. december 8.

GESZTENYÉS - MEGGYES MUFFIN

meggyes gesztenyés muffin

Egyszerű, nagyszerű és nagyon finom.
Gyakran készül nálam és mindig sikere van és még másnapra sem szárad ki.
A cukrot és a lisztet még sosem mértem ki pontosan, ezért evőkanálban adom meg a mennyiségeket.

Hozzávalók

25 dkg gesztenyemassza
1 evőkanál rum vagy rumaroma
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
1 csapott evőkanál keményítő
2 evőkanál kakaó
1 t.k. vaníliapaszta vagy kivonat
0,5 dl étolaj
1 dl tejszín
3 tojás
1/2 cs. sütőpor
1/2 üveg meggybefőtt
5 dkg étcsokoládé


Elkészítés

A gesztenyemasszát a tejszínnel, vaníliával és a rummal dolgozzuk simára.
A tojásokat a cukorral verjük fehéredésig.
A lisztet keverjük el a szódabikarbónával és a keményítővel.
A gesztenyés és a tojásos keveréket vegyítsük el és közben adagoljuk hozzá az olajat és végül szitáljuk hozzá a lisztes keveréket.
Amikor elkészült a muffinunk tésztája óvatosan keverjük hozzá a lecsepegtetett meggyet.
A muffin-sütőbe helyezzünk papírkapszlikat és adagoljuk bele a masszát. Igazából 11 szép nagy muffin lesz belőle.
Tálaláskor még tejszínhabot nyomhatunk a tetejére, nagyon finom hozzá.



4 megjegyzés:

  1. De jól hangzik a recept és mennyire guszták a muffinok! :) Az az utolsó fotón szereplő tejszínhabos pont jó is lesz nekem! ;)

    VálaszTörlés
  2. Óóóóó, Hankka , azt én szerettem volna... :-P De Janka biztosan küld nekem is egy habos darabot. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naná, hogy küldöm, ma megint sütöttem, így még friss :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...