2014. december 18.

MÉZES PUSZEDLI ( aszalt gyümölccsel és gyömbérrel)

mézes puszedlik aszalt gyümölccsel

Az úgy volt, hogy Sasó kihúzott a kakiból. Lesütött egy nagy bödön mézeskalácsot egy jótékonysági eseményre - helyettem. A mézesek pedig annyira finomak voltak, hogy csuda. Itt is millió köszönet a nagylelkű segítségért Erika :)
Aztán beszéltünk és mondta, hogy isteni puszedliket is sütött. A blogján még meg sem írta, de nekem már átküldte a receptet, én pedig gyorsan elkészítettem, mert életem legfinomabb mézeskalácsa után, biztos voltam a puszedli sikerében is.
Közben már ő is feltette a blogjára, itt olvasható.


Hozzávalók

60 dkg liszt
2 tojássárgája
1 tojás
22 dkg méz
175 g. tejföl
8 dkg zsír
1 tasak mézeskalács fűszerkeverék
10 dkg aszalt sárgabarack
2 teáskanál szódabikarbóna
15 dkg porcukor
1,5 centis friss gyömbér
1 narancs reszelt héja
1 evőkanál kakaó


máz

2 tojásfehérje
annyi porcukor amennyit felvesz


Elkészítés

A mézet a zsírral olvasszuk össze, majd keverjük hozzá a tojásokat és a tejfölt.
A lisztet keverjük el a szódabikarbónával, kakaóval, porcukorral és a mézeskalács fűszerrel. Reszeljük hozzá a narancs héját és a gyömbért.
A sárgabarackot vágjuk nagyon apróra és szintén kutyuljuk a lisztes keverékhez.
Végül öntsük hozzá a mézes elegyet. Kevergessük, de szerintem egyszerűbb kézzel egy kicsit összedolgozni. Igaz, hogy ragacsos és lágy a tészta, de ez senkit se zavarjon. Takarjuk le fóliával és pihentessük pár órát a hűtőben, de nem árt neki, ha 1 napot hűsöl.
A kidermedt tésztából gyúrjunk egyforma golyókat. Az én kezem valami miatt a 17 grammos golyókra állt rá, így rengeteg apró puszedli készült, legalább 70.
A golyókat tegyük sütőpapírral bélelt tepsire és 175 fokra előmelegített sütőben 8 perc alatt süssük készre a puszedliket. 
Melegen még puhák, így hagyjuk kihűlni őket.
A mázhoz gyengén verjük fel a fehérjét és adagoljuk hozzá a porcukrot k.b.15 dekát, de ezt a mennyiséget mindenki variálhatja, hogy mennyire sűrű mázat szeretne.
Mártogassuk a puszedliket a mázba és hagyjuk kiszáradni őket. A leggyorsabb, ha langyos sütőben, aminek résnyire nyitott az ajtaja pár órát pihentetjük.
Amikor még ragad a máz némelyiket megszórhatjuk kakaóval, porcukorral vagy csokoládéval.

Dobozban eláll sokáig, akár ajándéknak is kiváló :)
A mázat kevés ételfestékkel színezni is lehet, vagy csokoládéba mártani.






11 megjegyzés:

  1. örülök, hogy ízlett és sikere van nálatok is! :)
    A mézeskalács pedig azért volt olyan finom, mert jó szívvel sütöttem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy belesütötted a szívedet is :) Örök hálám, köszönöm szépen :)

      Törlés
  2. mézeskalács már kész, akkor legyen puszedli is :) de imádok karácsonyra készülődni. idpben el kell kezdeni, mert nem lesz idő mindenre... ha ti is sokat süttök/főztök, és lesz használt sütőolaj, gyűjtsétek össze, és vigyétek el a kijelölt Mol töltőállomásra. jó dolog, hogy ne a lefolyóba öntsük...http://glurl.co/b-olaj

    VálaszTörlés
  3. Szuper, le is csaptam a receptre! Bár nem ígérem, hogy el is készül most karácsonyra, mert annyi minden várat még magára...

    VálaszTörlés
  4. Mik ezek a formás gyönyörűségek itt kérem szépen? Én is kaphatok?? :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naná, hogy kaphatsz :) Nagyon finom és puha :)

      Törlés
  5. Meghitt, szép Karácsonyt kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  6. Békés, boldog, áldott karácsonyt kívánok Neked és szeretteidnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hankka, Nektek is viszont kívánom :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...