2014. december 26.

MEGGYES MÁKOS BEJGLI

meggyes mákos bejgli

Kissé a feje tetejére állt az életem, ezért jóval kevesebb időm jut imádott blogomra, mint ahogy én azt szeretném. Hab a tortán, hogy a fotógépem is elromlott, csak a telefonnal tudtam fotózni, de azok a képek gyalázatosak lettek, így inkább nem osztottam meg újabb receptet. 
Az idén ez a meggyes-mákos bejgli volt a sláger nálunk, és most tűnt fel, hogy még ez a variáció még nem szerepel a gyűjteményemben.

Hozzávalók

tészta 4 rúdhoz

60 dkg liszt
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
5 evőkanál cukor
1 evőkanál rum
1 citrom reszelt héja
1 tojássárgája
15 dkg olvasztott vaj
1 tojás a lekenéshez

töltelék

40 dkg darált mák
15-20 dkg cukor (ízlés szerint)
1 narancs reszelt héja
1/2 citrom reszelt héja
2 t.k. fahéj
3 evőkanál meggy vagy ribizlidzsem
1/2 üveg lecsepegtetett meggybefőtt
1/2 dl. meggylé vagy víz


A recept elkészítése

A tejet langyosítsuk meg, adjunk hozzá kevés cukrot és morzsoljuk bele az élesztőt.
A lisztet tegyük egy nagy tálba.
A vajat olvasszuk meg.
A liszthez reszeljük le a citromhéjat.
A cukrot keverjük el a rummal.
A felfuttatott élesztős tejet borítsuk a lisztre, adjuk hozzá a tojássárgáját, a cukrot és a vajat, majd dolgozzuk össze a tésztát. Borítsuk deszkára és alaposan dagasszuk ki. 
A kidagasztott tésztát tegyük vissza a tálba, fóliázzuk le és tegyük hidegre másnapig.
A töltelék hozzávalóit tegyük egy tálba. Adjunk hozzá annyi meggylevet vagy vizet, hogy sűrű masszát kapjunk. A végén a meggy 1/3 részét is keverjük bele.
(a tölteléket lehet összefőzni is, de én feleslegesek tartom)
A megkelt tésztát osszuk 4 részre, gombócóljuk ki és egyenként gyúrjuk át, majd nyújtsuk 20 vagy 25 centis téglalapokká.
Töltsük meg a lapokat a mákkal, majd tegyünk 1 sor meggyet a felső részére és óvatosan tekerjük fel a végeit dugjuk vissza.
Fektessük sütőpapírral takart tepsire és kenjük le felvert tojással.
Töltsük meg a többi bejglit is és mindegyiket kenjük le  tojással.
A sütőt melegítsük elő 175 fokra (légkeverés).
Sütés előtt kenjük át még-egyszer a bejgliket, szurkáljuk meg villával és süssük aranybarnára.
Az idén 28 bejglit sütöttem és egy sem repedt szét, nagyon büszke vagyok magamra :)

Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek :)




6 megjegyzés:

  1. Nálunk ez az összeállítás az állandó főszereplő, a férjem legfőbb favoritja. :-D Remélem nem rossz értelemben állt tótágast nálad minden és hamar rendben lesznek a dolgok!! Hiányzol innen.... <3 Bár nekem is egyre kevesebb az időm a blogra, de igyekszem az egyensúlyra törekedni... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is hiányzik a blogolás és a jó kis társaság, de nagyon nehéz most itt lennem. Sajnos rossz értelemben állt tótágast a világ, de megoldódnak majd a dolgok. Most, hogy lett volna időm főzőcskézni a nálam adta fel a szolgálatot....mindig jön valami, amit le kell rendezni. Remélem, hogy hamarosan visszatérek. Azért benézek én mindenkihez, csak nem kommentelgetek, ne aggódj figyellek :)

      Törlés
    2. :-) Kitartás, Te mindent megoldasz! :-) De ha nem, dugom a monitorvarázspálcát.... :-D :-D

      Törlés
    3. Köszi, hogy így gondolod :) A varázspálcát azért dughatod.. :)

      Törlés
  2. Boldog Új Esztendőt kívánok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...