2015. október 30.

KARAMELLÁS ALMÁS PITE DIÓHABBAL

karamellás almás pite dióhabbal

Itt az alma és diószezon, tehát almás pite. Ez a fantasztikusra sikeredett pite, nem  a hagyományos módon készült, variáltam rajta egy kicsit és be kell, hogy valljam igen csak jól tettem. Nem, semmi bajom a hagyományos almás pitével, imádom, de izgatott a felturbózott változat. Nagy kritikusom a tini lányom, aki ritkán esik hasra  a produktumjaimtól- (megszokta, hogy finomat és szépet teszek elé) -ezúttal viszont nem győztem bezsebelni a dicséreteit. Ettől nagyobb elismerés nem is kell nekem.
Az savanyú almákat felkockáztam, készítettem egy  narancsos karamellt, az almákat megfürdettem benne, majd az elősütött tésztára halmoztam és a végén megkoronáztam dióval elkevert felvert tojásfehérjével.



Hozzávalók

tészta

30 dkg liszt
15 dkg vaj
1 tojás
1 csipet só
1 evőkanál cukor

karamell

5 evőkanál cukor
1 evőkanál víz
1 narancs reszelt héja
1 narancs kifacsart leve
1 t.k. étkezési keményítő

alma

8 nagyobb savanykás alma
1 citrom leve
1 t.k. fahéj
1 evőkanál gríz

hab

4 tojásfehérje
4 evőkanál cukor
4 evőkanál darált dió
1 k.k. ecet

5 dkg cukrozott dió


Elkészítés

A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze, tegyük egy fóliába és pár órát pihentessük a hűtőben.
Az almákat csumázzuk ki és héjastól kockázzuk fel, facsarjuk rá egy citrom levét és hagyjuk benne állni.
5 evőkanál cukrot egy evőkanál víz kíséretében tegyük egy lábasba és készítsünk belőle karamellt. Addig hevítsük kevergetés nélkül, amíg szép borostyán színt kap. Ekkor gyorsan adjuk hozzá a kifacsart narancslevet a reszelt narancshéjat és a kevés hideg vízben elkevert keményítőt. Kevergessük, majd forraljuk addig, amíg sűrű szósz válik belőle, majd adjuk hozzá a citromos almákat és a grízt, 2 -3 percig forraljuk össze, majd hűtsük le. Ha az alma túl sok levet ereszt, akkor lehet, hogy kell még 1 kanál grízt, nekem elég volt 1. Az a lényeg, hogy ne maradjon folyós a töltelék, mert akkor eláztatja a tésztaréteget.
A kipihent tésztát nyújtsuk vékonyra.
A piteformát vajazzuk és lisztezzük.
Emeljük bele a tésztát és egyengessük el, a forma mindenhol legyen bevonva a tésztával, ha valahol elszakad, tapasszuk össze.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra (légkeverés) és helyezzük be a tésztát és vakon süssük addig, amíg halvány színt kap.
Közben a 4 tojásfehérjét verjük fel, amikor félkemény, adjuk hozzá az ecetet és kanalanként a cukrot. Az elkészült kemény habhoz adjuk a darált diót és egy spatulával óvatosan vegyítsük el benne.
Az elősütött tésztára szórjunk cukrozott diót, erre simítsuk a karamelles almát és tegyük vissza 10 percre a forró sütőbe.
10 perc után simítsuk a diós habot az alma tetejére.
A sütőt vegyük magasabb hőmérsékletre 200 fok és dugjuk vissza a pitét 3 perc után vegyük vissza 100 fokra a hőmérsékletet és fél órát hagyjuk a sütit, majd kapcsoljuk ki a sütőt és résre nyitott ajtóval hagyjuk kihűlni.
Almaszeletekkel és dióbéllel díszítsük.
 Hidegen szépen szeletelhető. 



2 megjegyzés:

  1. Csodás! Csak előnyére válhat egy ilyen felturbózás még az amúgy finom almás pitének is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így gondolom Gerdi, köszönöm szépen :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...