2017. június 4.

RÓZSASZÖRP ÉS RÓZSALIMONÁDÉ

rózsaszörp

Ha vágysz egy isteni frissítőre, akkor ezt ki kell próbálnod!
A rózsabokraimmal nem tudom, hogy mit tettem, de sosem látott virágzásba kezdtek, százszámra ontják a mesés virágokat.
Minden rózsa nem alkalmas a szörp elkészítésére, csak a nagyvirágú, illatosak-legalábbis szerintem- mert azok adják ki az illatukat és zamatukat.
Nálam a legillatosabb fajta sárga és halvány rózsaszín, ezért kevertem a szirmokat, bőséggel került bele sárga és rózsaszín, de a színe miatt a pirosakat sem sajnáltam belőle. Gyönyörű lett a végeredmény.
A rózsaszörppel is volt már pár kísérletem, amik nem a legjobban sültek el, de tapasztalataimból tanulva, most sikerrel jártam.


Hozzávalók

rózsaszörp

1 l. víz
1 l. illatos rózsaszirom🌹🌹🌹
1 kg cukor
1,5 t.k. citromsav
1,5 e.k. rózsavíz


rózsalimonádé

Elkészítés

Szedegesd le az illatos rózsaszirmokat-lehetőleg ne az út széléről.
A mennyiség kiméréséhez egy kancsót használtam. Alaposan megtömtem a szirmokkal. A szirmok mennyisége határozta meg a víz  és cukor mennyiségét.
Egy lábasba öntöttem az 1 liternyi vizet, hozzáadtam a cukrot és a citromsavat. Felfőztem és hagytam forrni 5-6 percet, majd lekapcsoltam a tüzet.
Vártam 10 percet és utána beleborítottam a még forró főzetbe az 1 liternyi virágot.
1 napot hagytam állni, majd leszűrtem és alaposan kifacsartam a szirmokat.
Ekkor már gyönyörű a színe és illatos. 
Megkóstoltam, de nekem nem volt elég intenzív a rózsaíz, ezért egy evőkanálnyi rózsavízzel rásegítettem, így már finom volt.
A leszűrt szörpöt visszatettem a tűzre és egyet forraltam rajta.
A szörpös üvegeket forró vízzel sterilizáltam, megtöltöttem a forró szörppel, lezártam, fejtetőre állítottam, majd dunsztba dugtam 1 napra.

Az alapanyagokhoz 1 kg cukrot írtam, mert ezzel a mennyiséggel biztos, hogy eláll a szörp, de én most csak a felét használtam, mert pillanatok alatt el fog fogyni.

A limonádéhoz 🍹 1 ujjnyi szörpöt tölts a pohárba, adj hozzá citromlevet, friss mentát, pár illatos rózsaszirmot, friss gyümölcsöket,  nálam ribizli, citrom, meggy és cseresznye került bele, majd húzd fel jéghideg szódával, esetleg jéggel. Bulizós napon némi vodka is tökéletes a limonádéba 😝

rózsaszörp

rózsalimonádé

Vodkás rózsalimonádé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...