2017. október 8.

MADÁRTEJ


madártej


Ki ne ismerné ezt a finom desszertet. A főzött vaníliasodó tetején szigetekként úszkáló habgaluskákkal. Hozzávalói általában minden háztartásban megtalálhatók, így bármikor összedobható.
Lányomnak volt szülinapja és elég hosszadalmas listát kaptam arról, hogy milyen ételeket szeretne. Reggel 1/2 7-kor kezdtem a konyhában és este 7-re el is készültem a menüsorral. Évente egyszer van szülinapja, így boldogan lefőztem a kívánságlistát. A madártej volt az egyik eleme.  
Önmagában is fenséges, de a tetejére morzsolt diógrillázs igazán izgalmassá teszi. Aki nem szereti a grillázst nyugodtan hagyja ki, de én nem tenném.
Elég nagy adag készült nálam, aki kevesebbet szeretne csak felezze le a mennyiségeket.

Hozzávalók 

1,2 l. zsíros tej
6 tojás
1 vaníliarúd
5-6 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint)
1/2 citrom reszelt héja
1-2 csepp citrom

6 szem dió
3 e.k. cukor
2 e.k. glükózszirup


Elkészítés

A tejet öntsd egy lábasba .
A vaníliát vágd ketté, kapard ki a magjait. Azokat és a héjat add a tejhez és forrald fel, mehet hozzá a reszelt citromhéj is.
A tojásokat válaszd szét.
A fehérjéből verj kemény habot 1-2 csepp citrom és 1 e.k. cukor segítségével.
A sárgákat a cukorral verd fehéredésig.
A felforralt tejből adj pár kanállal a cukros tojáshoz-hőkiegyenlítés, keverd el, majd öntsd a meleg tejhez.
Lassú tűzön, folyamatosan kevergetve főzd addig, amíg a megfelelő állagot eléri.
A fehérjéből szaggass galuskákat egy kanál segítségével és főzd ki az elkészült sodóban, vagy forralj vizet egy másik edénybe és ott főzd ki - én így szoktam.
A hűtőben pihentesd 1-2 órát.
Egy kis edénybe kanalazd a cukrot, add hozzá a glükózt és hagyd megkaramellízálódni. Amikor elérte a szép borostyánszínt, dobd bele  a diókat, majd borítsd egy szilikonlapra.
Amikor kihűlt, törd össze egy kalapáccsal.
Tálaláskor merj tálkákba a madártejből, a galuskákból és szórd meg a grillázzsal.


madártej


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...