2015. november 17.

ÉDES RAVIOLI BANÁNNAL ÉS NUTELLÁVAL TÖLTVE FEHÉR CSOKOLÁDÉ SZÓSSZAL

banánnal és nutellával töltött ravioli

Fejedelmi desszertet sikerült alkotnom. Ajánlom mindenkinek.
Általában nehezen veszem rá magam a tészta elkészítésére, de most hatalmas hévvel vetettem magam bele. Gyorsan elkészül, nem is értem, hogy miért nem húzódzkodom tőle.

Hozzávalók

Tészta

10 dkg liszt
1 tojás
1 csipet só
1 evőkanál kakaó
1 evőkanál olaj

Töltelék

1 banán
1 csipet fahéj
1-2 evőkanál nutella

Szósz

2 dl habtejszín
8 dkg fehér csokoládé


A recept elkészítése


A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. Nekem mániám, hogy adok hozzá kevés olajat, de tudom ez nem kell az alaprecepthez, de én így szeretem, szerintem selymesebb lesz tőle a tészta. A kakaó miatt kicsit nehezebben áll össze, ha nem boldogultok, akkor 1 kanál hideg víz azonnal segít a bajon.
Szerintem pihentetni sem kell, ezért a selymes, rugalmas tésztagolyót felezzük meg és nyújtsuk ki 2 hosszú vékony csíkra. Akinek van gépe a 6-os fokozatig nyújtsa, akinek nincs, arra fárasztó feladat vár.
Készítsük el a tölteléket. Egy banánt villával pépesítsünk, adjunk hozzá 1 leheletnyi fahéjat.
Fektessük le az egyik tésztacsíkot, kiskanállal tegyünk rá kis banánkupacokat, majd kanalazzunk nutellát a banánokra.
Egy vizes ecsettel húzzunk ragasztócsíkokat a töltelékek köré és fektessük rá a másik tésztacsíkot,  ujjal nyomkodjuk körbe, majd nekünk tetsző formával szaggassuk ki őket.
Forraljunk vizet és dobjuk lobogó vízbe a raviolit. Nagyon gyorsan elkészül, k.b. 1,5 perc. Szedjük kivajazott tálba a kifőtt tésztát.
A szószhoz forraljuk fel a tejszínt, majd kevergessük el a feldarabolt csokoládét a forró tejszínbe. Addig kevergessük, amíg fényes szósszá alakul.
Kanalazzunk a szószból a tányérokra, fektessük rá a kifőtt tésztát, reszeljünk rá fehér csokoládét és adjunk mellé pár szelet banánt.



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...