2018. november 22.

ROPOGÓS CSIRKEMELL FALATOK, LILA RIZZSEL

ropogós csirkefalatok, lila rizzsel

Nem őrültem meg, csak maradékhasznosítottam és kísérleteztem egyet.
Édes lila burgonyát főztem szívásgombóchoz és annyira szép színe volt a főzőlének, hogy valamit kezdenem kellett vele. Sokat nem gondolkoztam, beépítettem az éppen aktuális ebédfőzésbe, így lett szépségesen csajos, lila rizs a köret.
Persze, ha előre elterveztem volna, sokkal látványosabb és izgalmasabb ételt tudtam volna kreálni ebből a lila rizsből, de most így alakult. 
Viszont a kísérlet sikerült, mert szépen beszínezte a krumpli főzőleve a rizst, az ízén nem változtatott és nem lett nagyon ragacsos sem, pedig ettől féltem. 


Hozzávalók

lila rizs

1 bögre jázmin rizs
1 bögre lila főzőlé
1 bögre víz
1 marék zöldborsó
1 e.k. étolaj
friss petrezselyem

ropogós csirkemell

1 nagy csirkemellfilé
só, bors

ropogós kéreg

1 bögre liszt
1/2 bögre étkezési keményítő
1/2 csomag sütőpor
1 t.k. chili
1 t.k. só
1 k.k. fehér bors
1 k.k. őrölt kömény
hideg szénsavas ásványvíz

öntet

1 pohár tejföl
1/3 pohár majonéz
1,5 t.k. dijoni mustár
1 k.k. folyékony édesítő
1 gerezd fokhagyma
2 csipet Cayenne bors

ropogós csirkemell falatkák lila rizzsel

Elkészítés

Egy lábasban hevítsd fel az 1 kanálnyi étolajat, majd borítsd rá a rizst, szorgosan kevergetve pirítsd fehéredésig, majd öntsd fel a folyadékokkal. Adj hozzá kevés sót, de óvatosan, mert a főzőlé már tartalmaz sót. Hagyd felforrni, majd tégy rá fedőt és vedd kicsire alatta a lángot. 6-perc után zárd el alatta a tüzet, szórj a tetejére zöldborsót és hagyd még 10 percet párolódni ( ne kevergesd), a fedő alatt.

A csirkemelleket csíkozd fel, sózd és borsozd.
Egy tálba öntsd a lisztet, keményítőt, sütőport, sót és fűszereket, keverd össze, majd apránként kezd el felönteni a jéghideg szénsavas ásványvízzel. Olyan sűrűségű legyen, hogy szépen bevonja a húsokat. ( nem méricskéltem a mennyiségét, csak érzésből öntöttem)
Hevíts olajat egy serpenyőbe.
A húsokat mártsd meg a masszába és süsd ki aranybarnára. 

A tartárhoz keverd össze a hozzávalókat, csak egy hajszálnyira édeskésebb legyen, mint a szokásos, reszelj bele egy kisebb gerezd fokhagymát és add meg a csípősségét egy kis Cayenne borssal.

Tálaláskor keverd el a rizst a zöldborsóval és adj hozzá friss petrezselymet is.
Nálunk egy kis saláta is került mell. Amiket találtam a hűtőben- római saláta, jégsaláta, retek, kápia paprika, lila hagyma és mandarin került bele, amit kevés tartárral elkevertem. 

A rizs színét lehet fokozni, ha több lila burgonyát főzöl, több vízben, mert akkor nem kell vízzel pótolni a folyadékot és erőteljesebb színe lesz a végeredménynek..


ropogós csirkemell lila rizzsel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...