2019. február 28.

CSOKIS - KÓKUSZOS CSIGÁK, TANGZHONG TECHNIKÁVAL KÉSZÍTVE

tangzhong csokis-kókuszos csiga

Úgy gondolom, hogy sikerült megalkotnom a legtökéletesebb csokis csigát.
Ugye, a kakaós csigát mindenki szereti, de baromi gyorsan kiszárad, csak frissen finom. A tangzhong technikával készült csigák puhák maradnak, még 2-3 nap múlva is, nem száradnak ki, tökéletes állagúak maradnak. Ezért is használom gyakorta ezt a módszert.
Van már egy tangzhong kakaós csiga a blogon, ez az egyik legtöbbet letöltött receptem és a legtöbbet ellopott. 
Nagy receptfeltöltő oldalakon látom, különböző "Gipszjakbné" nevek alatt és persze mindegyik a saját receptjének titulálja. Egy időben idegesített, aztán nem foglalkoztam vele, de most megint felhúztam rajta magam.
Igaz, én is trollanyutól szedtem az alapötletet, ezt le is írtam, aztán a saját képemre formáltam. Természetes, hogy egyből kiszúrom, főleg azért is, mert ezek a szemét tolvajok, még arra sem veszik a fáradtságot, hogy átfogalmazzák a leírásomat, egyszerűen a ctrl C billentyűkkel kimásolják. Ez azért nagyon dühítő, mert rengeteg meló van egy-egy recept mögött. Ki kell találni, be kell hozzá vásárolni, el kell készíteni, de közben az összes lépést jegyzetelni kell és mindent pontosan kimérni. Az elkészült ételt le kell fotózni, majd kiszerkeszteni a képeket és meg kell írni és formázni a szöveget, a fázisfotókról még nem is beszéltem. Szóval, nem 10 perc munkával dobok össze egy bejegyzést ( ezt a többi blogger nevében is elmondhatom) és akkor jönnek a pofátlan tolvajok, elkészítik és a sajátjukként posztolgatják. Nem tudom, hogy miért érzi magát kevesebbnek valaki, ha korrektül belinkeli, hogy honnan származik az eredeti  recept. Szerintem nem az a ciki, ha valahonnan ellessük a jó dolgokat és tanulunk, hanem az, ha más tollával villogunk. A legutóbbi asszonyság legalább készített saját fotókat, gondolom nem tetszettek az enyéim😕. Na, már ennek is örülni kell, hogy legalább a fotóimat nem lopta el, szégyen.
Kedves olvasó! Ez nem nektek szól, ne vegyétek magatokra, én boldog vagyok, ha elkészítitek a receptjeimet💓  Ez csak 1-2 galád emberkének íródott.
Ez volt itt a kifakadás és hiszti - ígérem nem csinálok belőle rendszert, most visszakanyarodom a csigához.
A fent említett " nagyon kapós kakaós csiga" remekül néz ki, finom is, de nem az édesszájúaknak lett kitalálva.  Erre a mostanira nem lehet majd panasz, édes, krémes, puha, isteni finom, akinek így sem elég édes, nyugodtan emelje a cukor mennyiségét.

Az elkészítése megegyezik a fent említett csigáéval, fázisfotókat is tartalmaz a bejegyzés. Ide kattintva olvasható.

tangzhong csokis-kókuszos csigák


Hozzávalók

tangzhong

4 dkg liszt
2 dl víz

tészta

2,5 dkg élesztő
60 dkg liszt
15 dkg cukor
2 tojássárgája
1 k.k. só
1 t.k. vaníliakivonat
1,6 dl tej
az elkészült tangzhong

töltelék

2 dl víz
4 dkg liszt
4 dkg kakaó
2 tojásfehérje
4 dkg kókuszreszelék
6 dkg étcsokoládé
3 dkg vaj
1 t.k. vaníliakivonat
1 t.k. kókuszaroma
18 dkg cukor

1 tojás a lekenéshez


Elkészítés

 tangzhong

A 4 dkg lisztet keverd el 2 dl hideg vízzel, tedd fel a tűzre és folyamatos kevergetés közben melegítsd 65 fokig. Amikor a fazék alján barázdát húz a keverőeszköz, akkor elérted a megfelelő hőfokot. Vedd le a tűzről és hagyd teljesen kihűlni.
Ez esetben  előző nap készítettem el, a konyhában hagytam felhasználásig. A tésztát és a tölteléket a hűtőben hagytam megkelni és kidermedni. Másnap egyszerű és gyors volt az összeállítás és sütés, csak  a tölteléket kellett 1 órahosszára a fagyasztóba tennem.

tészta

Az élesztőt futtasd fel az 1,6 dl tejben, majd a tészta hozzávalóit gyúrd rugalmas tésztává. Enyhén lisztezni kell közben a felületet, kissé ragacsos ez a tészta, de ettől függetlenül, nagyon könnyű vele dolgozni. A begyúrt tésztát fóliázd le és hagyd legalább a duplájára kelni.

töltelék

A kakaót keverd simára a vízzel és a kókuszreszelékkel.
A 2 tojásfehérjét szintén keverd simára a liszttel.
A kakaós-kókuszos vizet tedd fel a tűzre és add hozzá a cukrot, keverd simára és mehet bele a tojásos liszt. Megint keverd simára (kis lángon) és tördeld bele a csokoládét, ízesítsd vaníliával és kókuszaromával. Főzd sűrűre és vedd le a tűzről. (kóstold meg, ha nem elég édes, akkor még a meleg masszához adhatsz cukrot) Legvégül keverd el benne a vajat.
Egy zacskóba kanalazd bele. Egy tálcára helyezve lapogasd téglaalappá és hagyd kihűlni. Felhasználás előtt 1-1,5 órára tedd a fagyasztóba, hogy jól kidermedjen.

összeállítás

A megkelt tésztát nyújtsd egy hatalmas téglaalappá. Akkora kell, hogy az elkészült töltelék kényelmesen elférjen rajta és rá lehessen hajtogatni a tésztát.
Fektesd a közepébe a tölteléket, a tészta alját és tetejét hajtsd rá, a két oldalát pedig alaposan nyomogasd össze, nehogy kibújjon belőle a töltelék, nyújtás közben.
Fordítsd el 90 fokkal és nyújtsd ki, megint hajtogasd és megint nyújtsd ki. legvégül hosszában hajtsd ketté és nyújtsd ki egy hosszú csíkká. Minél vékonyabbra sikerül kinyújtani, annál könnyebb vele dolgozni. Nekem most nem sikerült vékonyra sodorni, de így is mutatós lett.
Keresztben vágd vékony, hosszú háromszögekre a tésztát és tekerd fel. Ez egy kicsit maszatos meló.
Sütőpapírral takart tepsire rakd, kend le felvert tojással és 180 fokon, légkeveréssel 18 -20 perc alatt  süssed aranybarnára.
Nálam most 25 db. lett ebből a mennyiségből.

Érdemes elolvasni az előző kakaós csiga receptet, mert ott részletesebben leírtam az elkészítését és fázisfotókkal is illusztráltam.

csokis-kókuszos csigák, tangzhong technikával készítve





6 megjegyzés:

  1. Ez nem igaz, már megint? Most én csak lekváros buktát sütök és akkor látom egy a csodát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lekváros bukta is isteni finom főleg, ha te készíted! Igen, megint tangzhong, nagyon megszerettem ezt a módszert. Amúgy többször sütöm, csak ide nem teszem fel mindet :)

      Törlés
  2. Annyira gyönyörű..... nagyon ki kellene már probálnom ezt a technikát. Sajnálom a bosszúságodat, jó lenne tenni valamit ezek ellen...

    VálaszTörlés
  3. Köszi Zsuzsa. Egyszer majd rászánod magad, nekem nagyon bejön ez a módszer, imádom. Nem nagyon szoktam itt hőbörögni, de most betelt a pohár. A répa tatárommal már megjártam, a tévében villogott vele egy nőci, ráírtam én is és többen is, semmi sem történt, aztán a gofrisütőben készült sajtos tallért is számtalan ember kisajátította, most a tangzhong receptjeim kerültek sorra. Nagyon dühítő, kezd elegem lenni ebből az egészből. A múltkor egy csaj a Bounty tejberizsemet pakolta ki az fb.-re, szóról szóra bemásolva a szöveget, több százan dicsérték, hogy milyen ötletes és ügyes.... ráírtam, semmit sem csinált, végül limara tette helyre a csajt.

    VálaszTörlés
  4. Csodásak a csigáid!!! És nálam még mindig várat magára ez a technika. De egyszer tuti rászánom magam! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is rászánod majd magad Gerdi :) Én is 3 évig halogattam :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...