2019. március 9.

CSOKIS BROWNIE CITROMKRÉMMEL

citromkrémes brownie

Nem olyan régen elkészítettem a narancsos változatát, most a citromos került sorra. 
Lányom szerint a narancsos a befutó, szerintem ez, a nagynéném szerint egyformán finom mind a kettő. Hát, ki kell próbálni őket.
Egyszerűen, gyorsan összedobhatóak.
Akik ismernek tudják, hogy nem szeretem a túlzottan, töményen édes sütiket. Nekem önmagában a brownie is az, ezért ötvöztem ezzel a savanykás citromkrémmel, enyhítendő a csokoládé töménységét. Szerintem szenzációs így együtt, remekül megférnek egymással a csoki és a citrom.

A citromkrémnek azért sötétebb a színe, mert a kókuszvirág cukrom sötét barna, de sima cukorral, vagy világos barna nádcukorral elkészítve szebb színe lesz.
A sütiben teljes kiőrlésű lisztet használtam, de sima liszttel is remekül működik, abból mehet bele 18 dkg.

Hozzávalók

brownie

4 db. tojás
15 dkg étcsokoládé
15 dkg kókuszvirág cukor
16 dkg teljes kiőrlésű liszt
15 dkg vaj
1 k.k. sütőpor
1 t.k. vaníliakivonat
1 csipet só

citromkrém

2 db. tojás
6 cl. frissen facsart citromlé
2 e.k. tejföl
1 púpos  e.k. keményítő
1 e.k. liszt
1 citrom reszelt héja
2 e.k. kókuszvirág cukor

csokoládés brownie citromkrémmel

Elkészítés

brownie

A 4 egész tojást keverd habosra a cukorral.
A lisztet keverd el a sütőporral és a sóval.
A csokoládét és a vajat olvaszd össze.
Végül, az egészet keverd egyneművé. Nem kell gép hozzá, csak egy fakanál, nem szabad túlkeverni.
Egy 20 x 20-s formát bélelj ki sütőpapírral és terítsd el benne a masszát. Hagyd állni a pulton, amíg elkészül a krém.

citromkrém

A két tojást keverd ki a cukorral.
Reszeld le a citrom héját, majd add a tojáshoz.
Facsard ki a citrom levét, 6 cl-t adj a keverékhez. (mehet bele több is, akkor savanykásabb lesz)
Majd mehet hozzá a tejföl, keményítő és liszt is.
Keverd simára és öntsd a süti tetejére.
A sütőt melegítsd elő 175 fokra, majd süssed készre a süteményt.
20 perc elég neki. Az ujjaddal óvatosan tapintsd meg a tetejét, ha selymes, hártyaszerű állapotot érzékelsz, akkor elkészült.
Rácson hagyd kihűlni.
A kihűlt sütiről könnyen eltávolítható a sütőpapír és szépen szeletelhető.


citromkrémes brownie

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...