2012. augusztus 26.

SÜLT PARADICSOMOS PADLIZSÁNRAGU GRILLEZETT FETÁVAL ÉS CUKKINIS BURGONYAFASÍRTTAL


Paradicsom és padlizsán is terem bőven, ezért folytatom a kísérletezésemet a vega kaják világában. Ez a műremekem is osztatlan sikert aratott szűkebb húsevő környezetemben. Persze nem a legelvetemültebb vega irányt választottam, ez inkább lakto vegetáriánus, én a tejtermékeket beengedem a menübe. Természetesen a húsról nem szeretnék lemondani, ez csak egy kis kalandozás.

Hozzávalók

1 padlizsán
20 db koktél paradicsom
1 v hagyma
3 gerezd fokhagyma
1-2 zöld paprika
1/2 dl sör
extra szűz olíva
pár szem olajbogyó
friss rozmaring
só, bors, oregánó
8 szelet Feta
40 dkg burgonyapüré
1 kisebb cukkini
10 dkg reszelt sajt
snidling
prézli
szezámmag


Elkészítés

A paradicsomokat egészben, a padlizsánt nagy kockákban, a répát vékony karikákra, a hagymát vastag darabokra vágva egy hőálló tálba tesszük.A fokhagymát és a paprikákat is hozzáadjuk. Sózzuk, borsozzuk, meghintjük oregánóval, meglocsoljuk szűz olívával, rátépkedjük a friss rozmaringot és 150 fokos sütőbe tesszük. Fél óra elteltével meglocsoljuk kevés sörrel és még fél órát sütjük.
Készítünk egy nagyon sűrű burgonyapürét. A cukkinit lereszeljük és besózzuk. 1/2 óra elteltével alaposan kicsavarjuk és a püréhez adjuk.1 gerezd fokhagymát belereszelünk, a snidlinget apróra vágva szintén és a reszelt sajtot, sózzuk, borsozzuk. Alaposan összekeverjük és a hűtőbe tesszük, hogy jól összeálljon. Majd apró korongokat készítünk belőle, amiket a prézlivel elkevert szezámmaggal precízen bepanírozunk. Óvatosan, gyorsan kell kisütni, mert könnyen szétfolyik, de megéri kínlódni vele, mert hihetetlen finom.
A fetát olajjal megkent rostlapon vagy tapadásmentes serpenyőben meggrillezzük és frissen tálaljuk. Tálaláskor szeletelt olajbogyóval megszórjuk.




3 megjegyzés:

  1. Az osztatlan siker nálam is garantált!!! :))

    VálaszTörlés
  2. Bár én nem vagyok vega, hús nélkül nem tudnám elképzelni az életem, de ez az étel nyerő nálam. Jöhet.

    VálaszTörlés
  3. Köszönet nektek:) Vega én sem vagyok, de néha napján annyira jól tud esni egy ilyen laza kaja, zöldségekre pedig nagy szüksége van a szervezetünknek:)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...