2015. május 28.

CORDON BLUE

Cordon blue

Ki ne ismerné és szeretné ezt a régi klasszikust, Bevallom, hogy ritkán készítem el, ha nagyon megkívánom, akkor elmegyünk étterembe. Ennek az oka egyszerű, nagyon nehezen szánom el magam a panírozgatásra. Ez talán az egyetlen konyhai művelet, amit utálok és a panírozott dolgok sütésével járó szag. 
Most erőt vettem magamon, ablakokat szélesre tártam és belevetettem magam ennek az igazán nem bonyolult ételnek az elkészítésébe.
Eredetileg borjúból kell készíteni, de tökéletes hozzá a sertés, pulyka és csirke is. Elkészíthetjük úgy, hogy vastag szelet húsnak zsebet vágunk, vagy így tekert formában is. Mindenki készítse ízlésének megfelelően.
Annyit turbóztam rajta, hogy a sonka feketeerdei, a sajt pedig cheddar volt a belsejében - jó döntés volt.



Hozzávalók

60 dkg csontozott karaj egészben
1/2 csomag feketeerdei sonka
20 dkg cheddar sajt
bors
liszt
2 tojás
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez


Elkészítés

A karajt szeleteljük fel, nyitott szeleteket csinálunk. Ami úgy néz ki, hogy megvágjuk a karajt k.b. fél centi vastagságban, de az utolsó pár millimétert nem vágjuk át, majd leszeljük a következő szeletet, de azt már levágjuk. Szétnyitjuk és leterítjük fóliával, majd vékonyra klopfoljuk. Így szép nagy szeleteket kapunk.
Sózzuk, borozzuk, ráterítünk 1 szelet sonkát, majd a vastagabb csíkokra szeletelt sajtot és szorosan feltekerjük. A két végét érdemes 1-1 fogpiszkálóval megtűzni.
Lisztben, tojásban és zsemlemorzsában megforgatjuk, majd forró olajban szép barnára sütjük,
Nálunk most petrezselymes újkrumpli és uborkasaláta került mellé, de a püré és a rizs is tökéletes körete és egy kis tartárt is elbír. 



4 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretek panírozni, csak szólj, és ketten bármikor összedobjuk - és felfaljuk... :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor most szólok :) Milyen napokon tudsz jönni panírozni, mert akkor úgy tervezem a heteimet:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...