2015. május 19.

KARDAMOMOS - PISZTÁCIÁS TEJBERIZS ( a mesés kelet ízei egy tálkában)

kardamomos-pisztáciás tejberizs

Oly egyszerű, viszont annyira, de annyira ott van! Hihetetlen, de teljesen  odáig vagyok érte. Ritkán fordul elő, hogy még a fazékból kieszem a javát, de most ez történt, képtelen voltam kivárni a végkifejletet. Evés közben rájöttem, hogy pár kandírozott rózsaszirom lenne a legideálisabb hozzá, de azzal most nm volt kedvem pepecselni, így is isteni volt.

Hozzávalók

25-30 dkg jázmin rizs
7-8 dl tej
1 csillagánizs
7 egész kardamom
1/2 narancs héja
1/2 rúd vanília
10 dkg cukor
0,33 habtejszín
1 marék tisztított pisztácia
pár szem eper vagy rózsaszirom


Elkészítés

A kardamomokat kissé törjük meg,
A vaníliát vágjuk ketté.
Egy fazékba öntsük a tejet, dobáljuk bele a fűszereket és forraljuk fel.
A narancsról vékonyan vágjuk le a héjat, a fehér nem kell nekünk.
Kis lángon főzzük össze a tejet a fűszerekkel.
Akinek nincs kedve egyenként kihalászgatni a végtermékből a maghéjakat és a narancshéjakat, az kösse egy gézbe a fűszereket, én a halászgatásnál döntöttem.
A tej előforralásától is el lehet tekinteni, de így sokkal intenzívebb ízt kapunk.
Borítsuk a rizst a tejbe, fedjük le és kis lángon főzzük, amíg megpuhul és felszívja a tejet, ha kevésnek bizonyul a tej, pótoljuk, általában 3 x-os mennyiség elég.
Hagyjuk langyosra hűlni, majd távolítsuk el belőle a fűszereket.
A tejszínt verjük fel amilyen keményre tudjuk és keverjük el a langyosra hűlt rizzsel. (nálam ez volt az a pont, amikor egy fakanállal nekiestem és majd a felét megettem)
Szedjük kis tálkákba.
A pisztáciát egy késsel vágjuk durvára, szórjuk meg vele a rizst, reszeljünk rá narancshéjat és díszítsük pár szem eperrel.
Hidegen és langyosan is nagyon finom.



4 megjegyzés:

  1. :-OOO szerintem jó lenne nekem most, reggelire! Nyújtom a leporolt virtuális kanalat.... :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem - neked is annyira ízlett, mint nekem :)

      Törlés
  2. Én is el fogom készíteni, annyira megtetszett!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Róza :) Remélem neked is annyira fog ízleni, mint nekem :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...