2015. május 8.

NEW YORK CHEESECAKE EPERREL (sajttorta)

New York cheesecake

Ez egy nagyon közkedvelt és igencsak finom torta. Szinte mindenkinek megvan a saját verziója, millió recept létezik, no meg rengeteg riadalom is az elkészítésével kapcsolatban. Szerintem a világ legegyszerűbb dolga ezt elkészíteni és szinte lehetetlenség elrontani.
Nem azért került a tetejére 1/2 kg eper, mert szétrepedt és próbáltam eltakarni a hibákat, hanem azért, mert így finom. A következő képen látszik a szép sima felülete.
 Nekem nagyon kell hozzá valami gyümölcs és egy kis ropogósság, mert különben olyan, mintha valami isteni krémtúrót kanalazgatnánk. No de ezekkel a kis kiegészítőkkel fantasztikus tortaélményt érhetünk el.


Hozzávalók

1 kg krémsajt (nálam Lidl vödrös)
1 vaníliarúd kikapart magja
15 dkg porcukor
1/2 dl Amaretto likőr
2 egész tojás
3 tojássárgája
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál keményítő

25 dkg ropogós keksz (nálam édes)
8 dkg olvasztott vaj

1 csomag  Sesame bars (szezámlapocskák)

50-60 dkg eper
2 evőkanál cukor
pár csepp citrom
2 evőkanál víz
1 t.k. keményítő


A torta elkészítése

A kekszet aprítsuk fel, a vajat olvasszuk fel és öntsük a kekszmorzsára.
Ha valaki zabkekszből készíti az alapot, akkor kell cukrot is adni hozzá.
A 23 centis tortaformát alaposan vajazzuk ki és nyomkodjuk az aljába a vajas kekszet, ez lesz az alapunk.
A krémsajtot tegyük egy tálba és keverjük simára a cukorral és a keményítővel és a tejföllel. Fontos, hogy minden alapanyag szobahőmérsékletű legyen! Aki édesebben szereti, nyugodtan használjon több cukrot!
Ne géppel, hanem egy fakanállal kevergessük, ugyanis nem szabad sok levegőt belevinni, mert össze fog esni a torta!
Amikor simára eldolgoztuk a krémet akkor egyenként keverjük hozzá a tojásokat.
Itt is fontos, hogy egyenként dolgozzuk el!
Ízesítésként nálam 1 vaníliarúd kikapart magja és mandulalikőr szolgált.
Akit zavarnak a kis fekete magvak az használjon esszenciát. A likőr helyett pedig lehet citromhéjat vagy bármi nekünk tetsző ízt hozzáadni.
Amikor szép sima a kidolgozott sajtkrémünk öntsük a kekszalapra és párszor ütögessük a pulthoz, hogy kimenjenek belőle a légbuborékok.
A tortaformát csomagoljuk két réteg alufóliába, a biztonság kedvéért.
A sütőt melegítsük elő 190 fok légkeverésen.
A sütő aljába tegyünk egy tepsi forró vizet, majd tegyük a bebugyolált tortát a középső rácsra.
Süssük 190 fokon 10 percig, majd vegyük a hőmérsékletet 115 fokra és még 70 percet süssük a tortát. Itt megjegyezném, hogy az én sütőm nagyon süt. Aki légkeverés nélküli sütővel rendelkezik, az legalább 140 fokon süsse, akinek pedig normálisan süt a légkeveréses az 120 fokon. Ezek a hőfokok minden sütőnél máshogy alakulnak.
A vízgőz megakadályozza a szétrepedést.
Akkor jó a tortánk, ha a teteje fényesen megszilárdul és amikor megmozgatjuk még remeg az egész. Ne szurkáljuk, csak óvatosan rázzuk meg.
Az elkészült tortát tegyük a pultra, majd  pár perc után egy éles késsel vágjuk körbe a szélét, hogy el tudjuk távolítani a peremet. (nekem sikerült ekkor kissé szétbarmolnom a széleit, úgyhogy csak óvatosan!) Azért kell levennünk, mert hűlés közben zsugorodni fog a tortánk és ennek következtében is szétrepedhet, ha a széléhez ragadt.
Hagyjuk kihűlni. A legjobb állagot akkor kapjuk, ha 1 napot pihen a hűtőben. Nálam erre nem volt alkalma, ezért 1 órára a mélyhűtőbe tettem, hogy gyorsítsak a folyamaton.
20 dkg epret 2-3 kanál cukorral és pár csepp citrommal kis lángon főzzünk fel.
Amikor kiengedte a levét 1 csapot kiskanál keményítőt keverjünk el picike hideg vízzel, adjuk az eperhez és forraljuk össze.
Tegyük egy szűrűbe az elkészült epret és egy kanálka segítségével passzírozzuk át, majd hagyjuk ezt is lehűlni, ez lesz az öntetünk.
A hideg szósszal csíkozzuk meg a tortánkat és halmozzuk rá a friss epreket.
A szezámlapocskákat csak tálaláskor törjük össze és szórjuk meg vele a szeleteket, mert gyo rsan megpuhulnak és ragacsossá válnak nedvesség hatására. Viszont ne hagyjuk ki, mert ezzel a ropogós szezámmal lesz tökéletes az összhang.



Sajttorta eperrel

10 megjegyzés:

  1. Tényleg 80 percet sül?? Nem semmi... De már régóta vágyom kipróbálni, így ez biztos nem tart vissza. :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy elég neki 70 perc is, legközelebb kipróbálom, de most 80-at sült.

      Törlés
  2. ÓÓÓÓÓÓÓÓ, de nagyon imádom. Én túrósan sütöm, de el tudom képzelni, h ez még selymesebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, túróval én is szoktam, de ez sokkal krémesebb - függőséget okoz :)

      Törlés
  3. Nagyon finom lehet, én is túrósat sütöttem idáig, de ez nagyon befészkelte magát a gondolataimba! :)

    VálaszTörlés
  4. De jól néz ki!!! Nem rég fedeztem fel a Lidl-ben a vödrös krémtúrót, már készült is egy sajttorta belőle Leányzó szülinapjára, de még van egy vödörrel belőle a hűtőben. Hmmm... vajon mi lesz a sorsa? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi :) Féltem ettől a vödrös sajttól, de teljesen jól működik, érdemes kísérletezni vele :)

      Törlés
  5. Ezt a tortádat nagyon megdícsérem! Én úgy szoktam járni vele, hogy, összevissza repedezik a teteje, de mostmár legalább tudom, miért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Marisz :) Mondjuk engem nem zavart volna, ha szétreped, attól még finom :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...