2018. január 27.

MINI SAJTOS-OMLÓS POGÁCSÁK

mini sajtos-omlós pogácsák

Nagyszerű kis pogikat készítettem. A tésztájába camembert sajtot gyúrtam, a tetejére magvakat és sajtot tettem. Gyorsan összedobható és igazán kiadós mennyiség lesz, ha ennyire apróra szaggatjuk. 100 Ft-os nagyságú pogik készültek. Tökéletes vendégváró, sörkorcsolya vagy csak úgy eszegetni való.
A legizgalmasabbak azok lettek, amiknek a tetejére napraforgó magokat sütöttem.

Tönkölybúza lisztből készült, de a sima búzaliszt is tökéletes hozzá. A camembert mennyiségét lehet duplázni is, de akkor nem kell bele másik sajt, vagy kihagyni is, nem volt intenzív az íze.


Hozzávalók

tészta

40 dkg tönkölybúza fehér liszt
10 dkg kacsazsír
10 dkg margarin
2 evőkanál tejföl
10 dkg camambert (érett, aprítva)
10 dkg gouda (reszelve)
1 csomag sütőpor
1,5 t.k.só

1 tojás a lekenéshez

szóráshoz

fekete szezám
napraforgómag 
reszelt sajt...

 Elkészítés

A tészta hozzávalóit egy deszkán dolgozd össze. Amikor gyúrható állagú, már el is készült. Nem kell agyon nyomorgatni.
Az összeállt tésztát tedd egy zacskóba és pihentesd a hűtőben legalább fél órát. Előtte azért kóstold meg a tésztát, mert a só mennyisége függ a sajtok sósságától és a sótlan pogácsa nem finom. 
Enyhén lisztezett felületen nyújtsd 4 mm vastagra, majd szúrd ki a pogácsákat. (én egy vastagabb csillagcsövet használtam, megfordítva)
2 tepsit takarj le sütőpapírral, a sütőt melegítsd elő 180- 190 fok légkeverésre.
A kiszúrt pogikat helyezd el a tepsiken, kend le tojással, majd szórd meg kedvedre magvakkal, vagy sajtokkal, a dió is finom hozzá.
Told a sütőbe és süsd aranybarnára őket (nálam 15 perc volt). 


a pogikat lehet használni bábuként  is :)

sajtos-omlós pogácsák

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...