2018. július 23.

PANZANELLA ( PARADICSOMOS KENYÉRSALÁTA)

panzanella

A "napsütötte Tosckana" helyett nálam készült el ez a finomság, napsütötte zamatos paradicsomokból.
Ez a nagyon egyszerű, rusztikus étel egy hatalmas ízorgia. Ez, az egyik legjobb dolog, ami a paradicsommal és a szikkadt kenyérrel történhet.
Egy titka van, hogy csakis érett, ízes paradicsomokból szabad elkészíteni, a "Tesco gazdaságos" üvegháziból felesleges nekiállni, csalódás lesz a vége.

Hozzávalók

80 dkg különböző fajta paradicsom
2 lila hagyma
1 marék olajbogyó
k.b. 25 dkg szikkadt kenyér
extra szűz olíva
1 ág rozmarimg
bors
kevés oregánó
1 marék friss bazsalikom

öntet

balzsamecet
extra szűz olíva
bors
1 gerezd fokhagyma


Elkészítés

A paradicsomokat vágd fel nagyobb darabokra, lehet különböző formákra is.
Tedd egy szűrőbe és tégy alá egy tálat.
Sózd meg, forgasd össze és hagyd legalább fél órát állni, hogy a paradicsom lecsöpöghessen. Néha keverd meg.
A kenyeret is vágd, vagy tépkedd nagyobb darabokra.
Egy serpenyőben forrósíts fel extra szűz olívát, dobd rá a rozmaringágat és a kenyeret.
Süsd, ropogós barnára, majd tedd félre.
Borítsd egy nagy tálba a lecsepegtetett paradicsomot.
Karikázd rá a hagymát és szórd rá az olívabogyókat.
A paradicsomlevét keverd el balzsamecettel, reszelt fokhagymával és extra szűz olívával. Nem méricskéltem. Adj hozzá sót, borsot, én tettem hozzá kevés Cayenne borsot is.
A kenyeret is add a paradicsomokhoz, keverd el, majd öntsd nyakon az öntettel.
gazdagon szórd meg a friss bazsalikommal, kevés oregánóval és locsolj még egy kis extra szűz olívát a tetejére. A kenyérkockákkal pirult rozmaringágat is rámorzsoltam.

Aztán itt jön egy vitatható fázis. Egyes receptek az írják, hogy tegyük pár órára a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek. Szerintem ez egy hatalmas baromság, mert a paradicsom halála, a hűtő. Tehát, ne tegyük a hűtőbe, remek helyen van a konyhapulton.
Frissen is nagyon finom, amíg ropog a kenyér, de 1-2 pulton eltöltött óra után is isteni, amikor a kenyérkockák magukba szívták az ízeket és szétolvadnak az ember szájában.
A pikantéria kedvéért 1/2 hegyes erőset vékonyan rákarikáztam a tetejére, de ez elhagyható, nem is írtam fel a hozzávalókhoz.

panzanella


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...